R2D2
Originally uploaded by ribizlifozelek
Pár hónapja vettünk egy internetezésre alkalmasnak mondott Blackberry telefont a T-Mobile-tól. Természetesen az eladó megnyugtatott, a készülék tökéletesen működik modemként is Macintosh-sal. Mivel a kütyü alkalmatlan volt internetezésre és mert nem működött modemként az Almával, pár nap után visszavittük az egész szemetet és lemondtuk az előfizetést. (Az általunk választott konstrukcióban az amerikai T-Mobile-nál a vásárlástól számított 14 napon belül vissza lehet lépni a szerződéstől. Ilyenkor a használt napokra vetített alapdíjat és a hívásokat kell kifizetni.)
Az alkalmazott, egy happy fiatal fickó elmagyarázta, az átfutási idő két hét.
Egy hónap múlva ki is jött az első havi számla. Aztán egy újabb hónap múlva kijött a második havi számla. Mi meg bementünk a T-Mobile-ba.
Ezúttal egy fiatal, happy csajszihoz kerültünk. A szomszéd pultnál egy másik trendi és happy fiatal eladó 25 percig böngészett egy egyoldalas szórólapot, hogy megtudja, a kliensnek jár-e a kedvezmény. Majd feladta és felhívta az online supportot. (Vulgó sugó.)
A dolog a T-Mobile-nál - és gondolom, még sok más ilyen cégnél úgy működik -, hogy a boltban dolgozók a szükséges minimumot tudják. Ebbe az önálló gondolkodás nem tartozik bele. A droidok tudnak eladni, hitelkártyát lehúzni és ismerik a cég alaptermékeit. Amint valami bonyolultabb kérdés merül fel, felhívják a sugót. Valószínőleg 3-4 T-Boly bolt 20-30 alkalmazottjára jut egy sugó. Ezért kell hosszú perceket - fél órákat - várni arra, hogy beszélni lehessen vele. Ő valószínűleg nem fiatal és nem happy, meg nem is trendi, de érti a dolgát és szépen elmagyarázza a korlátolt agykapacitású robotnak, hogy mit kell csináljon. (Pl. Nem, a kedves ügyfélnek nem jár a kedvezmény.) Szerintem idővel a tehetséges eladókból lesz a support.
Rajtunk is a súgó segített: kiderült, hogy egyfelől az előző droid rosszul töltötte ki a visszavételi papírt. Emellett az átfutási idő nem két hét, hanem hatvan nap. (Pici tévedés, nem két hét, hanem két hónap, ugye, hogy könnyen keverhető?) De utána mindent visszautalnak és kész.
Mielőtt még valaki a hülye amerikaiakat szídná, nagyon hasonló dolog történt velem otthon a Pannonnal, akik (bocsánat, amik, a robot nem ember) képtelenek voltak elintézni valami nagyon triviális dolgot. Háromszor kellett személyesen befáradni, utána működött.
Semmi bajom a droidokkal, valószínőleg még jobbak, mint az a 7%, ami [sic!] otthon nem tudja értelmezni népszavazási kérdést [se]. Ők is éreznek, szeretnek, lehetnek jó vagy rossz emberek, mosolyognak, trendik meg happy-k. Még szavazhatnak is. Abban a pillanatban, hogy elhagyják munkahelyüket, ismét “valakik” és nem “valamik”. Csak azzal az illuzióval számoljunk le, hogy mélységében értenek ahhoz, amit csinálnak.
A sugó segítségével pillanatok alatt elintéződött a probléma. A pénzt hamarosan utalják vissza. Ha mégse utalnák, mondta a happy és trendi kislány a pult mögött, mi is felhívhatjuk a supportot. Még barátian javasolta, hogy este kilenc után hívjuk, mert akkor a boltok már zárva vannak és azonnal felveszik a telefont.
Mondom, a mi droidunk különben nagyon szimpatikus volt. Megengedte a kutyának, hogy bemenjen a boltba - aki ettől rettenetesen boldog lett.
Hihetetlen, hogy a Mormonok földjén is igaz a mondás: "Az emberi hülyeség határtalansága végtelen ... "
VálaszTörlésÜdv.
Zoltán, Budapest
Zoltan, lehet, attol van, hogy emberek vagyunk...
VálaszTörlésA mondas tetszik :)
ribizlifozelek