2011. október 21., péntek

Műszaki, emisszió, befizetés

1963 Mercury

Ha levél jön az önkormányzattól, az pénzt jelent. Az önkormányzatnak. Most az autónak járt le a műszakija és esedékessé vált a gépjárműadó befizetése is.

Utahban a tíz évnél fiatalabb autóknak minden második évben, a tíz évnél öregebbeknek évente kell menniük vizsgázni. Minnesotában egyszerűbb volt: ott csak fizetni kellett, az üzembentartó felelőssége volt, hogy az autó menjen és legyen rajta fék.

Utahban el kell vinni egy szervízbe, megnézik az autót, megmérik a károsanyagkibocsájtást és adnak róla egy-egy papírt. Egy állami oldalon be kell pötyögni a szervíz által adott papírokon lévő számsorokat, majd lehet fizetni kártyával. Mazochisták elintézhetik ugyanezt levélben vagy személyesen is.

Három nappal később megjött postán a matrica, amit felragasztottunk a rendszámra.

Ja, attól még, hogy az autónak nem kell vizsgáznia, fizetni kell.

Szóval, a hivatalos levél az mindig kiadással jár.

6 megjegyzés:

  1. Ez a te autód??? Dávid ha hazajön, akkor megmutatom neki, oda van ezekért a régi autókért. Itt nagy biznisz ez, sokan járnak felujitott autókkal, egyik szebb mint a másik!

    Itt fizetni kell a kötelezőt minden évben, addig ugy is viszi mindenki az autót amig garanciális, a legnagyobb kötelező vizsga az a 100 ezer kilométernél van. Ahogy mulik az idő a kocsi felett ugy kell kevesebbet fizetni évről évre. De a nagyon öreg kocsiknál nem tudom hogy van, Zafika még csak most lesz 3 éves.

    VálaszTörlés
  2. Szép autó, a tiétek?
    Én is gondolkodtam, hogy érdemes-e egy ilyet venni, és annak ellenére, hogy akad olyan nagy benzinzabáló, ami tetszik, mint egyfajta retro amerikai feeling, racionálisan teljesen értelmetlennek találom.
    - nincs biztonságtechnika (nem hinném, hogy van ABS, légzsák, stb.)
    - rendkívül sokat fogyaszt (az nem érv, hogy a benzin harmadannyi, mint otthon)
    - sok pénzt elvisz a jó állapotban tartása, alighanem nehezebb olyan szervizt találni, amely dolgozik vele

    VálaszTörlés
  3. Sajnos nem a mienk :(

    Boston2, szerintem erdemes venni jobb allapotut.

    Mi fogyaszt tobbet, ez vagy Mike haverod teherautoja?

    A biztonsagi hianyossagokat reszben kompenzalja az iszonyatosan nagy tomeg.

    VálaszTörlés
  4. Hmm...
    Hát, én egy Saab megtervezett és balesetekben vizsgázott gyűrődő zónájában, no meg a jobb futóműben és fékekeben jobban bízom, mint egy régi autó túlméretezett tömegében. :)

    Mike választását se értettem. Persze ha már mindenáron nagyfogyasztásút akar valaki, akkor ez nyilván stílusosabb, de az övé meg praktikusabb. :)
    Persze a jobb állapotú "veterán" már aligha megengedhető nekem.

    Én azért szerettem a Saabot, mert a biztonság, a praktikum, a viszonylag kedvező fogyasztás (átlagban 9.5l/100 km, de nem autópályán haladva, a sebességkorlátozásokat betartva 6.7 literrel is lehetett vele közlekedni) az impozáns teljesítménnyel együtt megvolt benne (0-100 km/h: 6.5s, 60-90km/h: 3.2s), ugyanakkor el tudtam benne hozni a lapraszerelt franciaaágyat, vagy egy fúnyírót, vagy talicskát...

    VálaszTörlés
  5. Boston, szerintem van eselyed Saab 900-ast (OG) talalni jo allapotban Boston kornyeken.

    Erdemes lenne olyant keresned.

    VálaszTörlés
  6. Sajnos elég ritka, leginkább kabriókat látni, változatos állapotban a Craigslisten. De az télre nem való...

    VálaszTörlés