2012. január 3., kedd
Viharos éjszaka
- CSIP.
- Már megint? - rebegtettem meg szemhéjamat.
- Mi volt ez?
Yoda profi módon a fülére feküdt.
Kitámolyogtam a nappaliba.
- CSIP.
A riasztó volt magányos: Nincs telefonvonal - írta a képernyőn. Reggel háromkor.
Azonnali hibaelhárításba fogtam: kikapcsoltam. Elhallgatott. Ezzel részemről megoldottnak tekintettem a problémát.
- Ellenőrizd a kódokat! - hallotam egy szózatot. Az álmából felvert ember sebezhető és védtelen: ellenőriztem a kódokat, elővettem a riasztó gépkönyvét és végigböngésztem az utasításokat.
Háromkor.
- Nincs vonal - összegezte a helyzetet a riasztó. A ketyere telefonvonalon csatlakozik a cég főhadiszállásához és ha baj van, telefonon riasztja őket, hogy küldjék a nindzsákat.
Fogtam a telefont és csatlakoztattam a hálózathoz. Több éve nincs vonalas telefonunk. Most lett. Csak vonal nem volt benne.
Az online hibabejelentő nem működött. Valószínűleg aludt a rendszer. Nincs jobb, mint reggel háromkor felhívni mobilon a telefontársaságot, hogy nincs vonal.
- Ha a hiba a mi hálózatunkban van, elhárítjuk - mondta a telefonember -, ha maguknál a házon belül, 85 dollár kiszállási díjat számlázunk le.
Délelőtt tízre megjött a telefonszerelő. Úgy nézett ki, mint egy megállapodott hobó. A fickó nekiesett a telefonkábelnek nevezett makarónihalomnak:
- Elszakadt kinn a kábel - állította fel a diagnózist.
- De fel kell szerelni egy erősítőt is. A telefontársaságnak rég meg kellett volna csinálnia.
Megcsinálta.
Működött. Működik.
Elégedetten kapcsoltuk be a riasztót. Nem sejtettük, hogy a nap hátralevő része is az ipari forradalom jegyében fog eltelni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése