2009. szeptember 11., péntek

Ügyintézés II


Paralells
Originally uploaded by ribizlifozelek

A kábeltévé lemondása után a következő célpont a magát T-Com néven álcázó MATÁV volt.

A cég ügyfélszolgálatai egy bevásárlóközpontban terpeszkedtek. Itt két irodájuk van egymás mellett. Az egyik nagy, elegáns, tágas és az alkalmazottak drágább ruhákban feszítenek, fontosabbaknak hiszik magukat és reggel tízkor nyitnak. A másik kisebb, szűkebb, az öltözet kevésbé elegáns és kilenctől kell robotolniuk. Az egójukkal általában itt sem volt gond.

Volt egy lányka, aki időnként helyretette a népet (eufemizmussal: ügyfeleket). Előre is bocsánatot kérek minden hölgytől és úrtól, aki nyári (és téli) boldogságát egy szoláriumban véli megtalálni és maszkszerű lárvaarcot varázsol (éget) magára, de én eleve gyanakvással kezelem őket. Biztonyára jó emberek, de idegenkedem tőlük. Nem emberiek.

A MATÁV lárvája nem hazudtolta meg elvárásaimat. Arrogáns volt és enyhén bunkó. Próbált mosolyogni, de az is töredezettre sikeredett. (Tudom, valami nagyon profin hangzó neve van, pl assistant customer care supervisor manager, de akkor is arrogáns volt és taszító.) Ki szeret haverkodni egy káposztahernyóval, amire ráadásul egy csomó kemikáliát kentek?

Az ügyintéző viszont szimpatikus volt és természetes. Miután azonosított (személyi, ügyfélazonosító), adott egy papírt, hogy töltsem ki. A papíron egy csomó olyan adat volt, ami a MATÁV számítógéprendszerében benne volt. Nevem. Címem. Telefonszámom. Ügyfélazonosítóm. Szóval, ezért hívom a T-Com-ot MATÁV-nak: megvan minden adatom a gépükben, ezek után ahelyett, hogy kiprintelnék és aláírnám, nekem kell kézzel beirkálni őket egy papírra, ami alapján utóbb ők kinyomtatnak valamit, amit majd megint aláírok.

De a hölgy tényleg kedves volt és segített. Nála tíz percet voltunk, fél órát vártunk, tehát nagyjából 45 percbe telt, amíg megszabadultunk a vonaltól.

Ez a kábeltévés cégnél csak öt percet vett igénybe, de hát mint tudjuk, a MATÁV nagy cég.

3 megjegyzés:

  1. Na így olvasson bejegyzést órán az ember, majdnem felvihogtam a hernyónál :D

    VálaszTörlés
  2. Összehasonlitás végett a Svájc-i telefonos ügyintézés:
    Felhivod a számot s viszonylag rövid (5 perc)alatt kapocsol az automata s megkérdi milyen nyelven ohajtasz társalogni,menyomod a megfelelő gombot,még mnidig az automata,milyen ügyben s elsorol 9 kategoriát,már szédülsz de megnyomsz egy olyant ami szerinted közel áll ahoz ami neked fáj,ezen ügyen belűl is vannak alkategoriák,duma,gombnyomás,s most megkérdi,hogy a beszéded végén részt akarsz e venni egy vélemény ktatáson ami az ő telefonszervizüket illetti,ha igen nyomd meg az 1-t ha nem 2-t,ha már unott vagy és a 2-t nyomod akkor 10 perc mulva elárulja még mnidig az automata,hogy a www.pppppppp-n minden ügyed intézhető ha az 1-t akkor ugyanezt 3 perc mulva teszi,majd felhivja a figyelmet,hogy iskoláztatási példaként az egész beszélgetés majd rögzitve lesz.egy kis zene úgy 5-10 perc majd még mindig a kedves nem tudom mennyire sminkelt hang közli,hogy a lehető legrövidebb idő alatt összekapcsolnak egy szabad szakival,zene,újra felhivás,hogy a www.ppppppp-n ez egyszerű aztán megint megnyugtatás,hogy ők tűrelmesen várnak a szabad szakemberre s még soha hamarabb mint fél óra de végre jeléentkezik egy valaki elhadar egy nevet amit képtelenség megérteni s főleg lejegyezni,pedig ez nagyon fontos,ugyanis mikor szaván szeretnéd fogni a társaságot,hogy mit most igértek soha vagy nem úgy telejesűl, nem tudsz mégegyszer ahoz bejutni ki az igéretet tette ,na de itt is diktáld be az ügyfél számodat s hiába van minden adatod a szám mögött újra kérdik ellenőrzés miatt nehogy valaki más akarja megajavittatni a tv-d vagy telefonond s msot már csak be kell mássz a szekrény vagy asztal alá ahova elrejtetted azt a modemet mire azt mondták,hogy szereld fel s felejtds el ,s hason feküdve olvass le egy még nagyitóval is alig kivehető 22 tagú vegyes kódot ki s újra vissza vagy 5 ször,hogy ponotsan megmondhasd melyik kis lámpa hogyan ég sitt abbahagyom s megvigasztallak inkább utálkoznék szemben velem egy lötetüvel de legalább van kire kiöntsem az undorom mint igy udvariasan üssön a guta...

    VálaszTörlés
  3. Addig jo, amig nem kell ezeknek a cegeknek a kozelebe menni.

    VálaszTörlés