2010. november 23., kedd

Bookline


Some books
Originally uploaded by ribizlifozelek

Közeledik a karácsony. Nyáron előrelátóan sok-sok ajándékot helyeztem el rokonoknál, barátoknál, hogy majd az ünnepek előtt átadják őket egymásnak. Ajándékhegyek várják otthon gondatlanul felcimkézve, hogy eljussanak valakihez, aki esetleg nem a címzett.

Természetesen az augusztusi karácsonyi ajándékvásárlás elképesztően intenzív agytevékenységet kíván tőlem. Nem beszélve a májusban beszerzett ajándékokról.

Idén összeszedtem a bátorságomat és kipróbáltam a bookline-t. A bookline egy online magyar könyvesbolthálózat.

Nagyon szeretem a könyveket és nagyon szeretek könyveket ajándékozni. A csokoládét is szeretem és csokoládét is szeretek ajándékozni. Könyvet azonban egyszerűbb. (Azért lesz, aki finom belga csokit kap, M-nek hála. De nem lövöm le a poént.)

Eleinte féltem a bookline-tól.
A cég azonban meglepően jól működött.
A kezelőfelület lehetne minimalistább, utálom a csicsákat, háttérben felvillanó karácsonyi cukorkákat: a vásárlás komoly dolog, ne vonják el hülyeségekkel a figyelmemet.

A vásárlás könnyű volt. A regisztráció viszonylag egyszerű.

A könyvet utána a cég postázza vagy fel lehet venni valamelyik boltjukban.
Külön örültem annak, hogy a postázáshoz a bookline nem a lassan Szarkává alakuló Hollót, a Magyar Postát használja. A könyveket személyes átvétel esetén futár viszi ki. Bizonyos értékhatár alatt ez pénzbe kerül (700 Ft), de ez elviselhető és sokkal olcsóbb és egyszerűbb, mint utóbb a postásokon keresni a csomagot.

Itt találtam az egyetlen komoly hiányosságot a bookline-nál. A hiba bosszantó, de nem vészes. Az Amazon, az Alibris és az általunk használt rengeteg egyéb amerikai online bolt élesen megkülönbözteti a számlázási címet és a kiszállítási címet.

A számlázási cím azé, aki fizet.
A kiszállítási cím azé, aki kapja a cuccot.

Az Amazon, az Alibris és a többiek mindig rákérdeznek: ide akarod kivitetni a cuccot?
A bookline ilyet nem csinál. Viszi a könyvet az első megadott címre kérdés nélkül.
Elismerem, ez az én egyéni hülyeségem - azt hiszem, az oldal felhasználóbarát, pedig nem az.

Az egyéni hülyeségemen túl azonban van még egy kisebb hiba benne. Miután rossz címre ment a második rendelés, nem estem kétségbe, szépen megkértem a megajándékozottat, ugyan, szedje már fel az ajándékát itt és itt.
Utána átírtam a címemet a következő kiszállítandó személy lakcímére. (Ekkor látszott, mégis ismeri a cég számlázási és kiszállítási cím közötti különbséget.)

Mással leptek meg ekkor.
Eddig a bookline ribizlifozeleknek szólitott. Miután a kiszállítási cím Kiskovács Hugó lett, belőlem is Kiskovács Hugó lett. Utána átírtam a címet a következő ajándékozottnak Nagykövács Böbére. Meg is kaptam a visszaigazolást "Kedves Böbe" címzéssel.

Most épp Nagykiskovácsi Bendegúznak visz csomagot a bookline. A bookline pedig Bendegúznak szólít engem. Pedig én végig ribizlifozelek voltam, vagyok és leszek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése