2018. január 23., kedd

Napi szovjet


Fairmont Pool


Az uszodában a kilencven fele közeledő orosz sporttárs néha mesél valamit fiatalkoráról. Például múltkor azt, hogy a szovjet hadseregben csak úgy kaptak a bakák annó reggelit, hogy át kellett ugorjanak egy lovon.

Lelki szemeim előtt megjelent a század, amint felsorakoznak egy egyre roggyantabb paripa mellett és megtámaszkodnak ugrás közben a hátán és talajt érnek a másik oldalon.

Valahogy nem volt hihető. Az öregúr történetei eddig mind korrektek voltak.

- Ló? - kérdeztem vissza.

- Tornatermi ló - nevetett.

Azaz vagy tornaszekrény vagy kápás ló. Amin a lólengést gyakorolják.

Erről eszembe jutott, hogy amikor megtanultam olvasni, láttam a könyvespolcon a Rózsa Sándor a lovát ugratja című könyvet és mire kibetűztem a címet, arra gondoltam, hogy milyen rendes ez a Rózsa Sándor, hogy vicceket mesél a lovának...

Gyi paci!



Nincsenek megjegyzések: