2024. július 31., szerda

Mosogatógépszerelés



A mosogatógépszerelés az egy rettenetesen ronda szó, ami akkor jut Ribizli eszébe, amikor megnyomja a mosogatógép bekapcsológombját és nem történik semmi. 

Nem voltam kifejezetten meglepve: az elmúlt napokban a ketyere állandóan magában csiripelt, mint egy marihuánát szívó rigó. 

Nyitva volt, szólt, hogy be van csukva. 
Be volt csukva és óránként szólt, hogy be van csukva. Többször is. 

Most meghalt. 
Meg se nyikkant. 

Lehet, hogy az ajtó érzékelője ment tönkre. 

Vagy más. 

Az egyenlet egyszerű volt: szerelő kijön 150 pénzért. Másfél óra alatt megszereli. Az 300. Meg adó. Meg alkatrész. Meg akármi.

400. 

Mivel youtube-diplomás szerelő vagyok, megnéztem pár filmet, ahol fess fiatalemberek félkézzel öt perc alatt megszerelik a ketyerét. 

Ez a valóságban pár óra és egy káromkodástani doktori. 

Több film megnézése után arra gondoltam, hogy az ajtó érzékelőjét ki tudom cserélni. 

Rövid keresés után megtaláltam az alkatrészt a GE (General Electric, azaz Villanytábornok) oldalán. 

25 dollár. 

Megtaláltam a közeli két barkácsáruházban (ahol fluxus kondenzátor is van). 

44 dollár. 

Elvégre szerelőnek semmi se drága és ha valaki azonnal meg akarja szerelni a saját ketyeréjét, fizessen. 

Amazon. 

14 dollár. 

Megnéztem, a három cuccot ugyanaz a cég gyártja, valószínűleg 1 dollárba kerül, amiben benne van a szállítás Kínából. 

Én ráérek, én tudok mosogatni és a papírtányért is kétszer használom (de nem mosogatom el!). Most sváb őseim boldogan mosolyognak 


Úgyhogy megremdeltem Amazonon a 14 dolláros cuccot és ez meg is érkezett az ingyenes kiszállítással másnap. 

Tudom, az Amazon megöli a helyi kereskedőket. Ekkora különbségért én szívesen leszek tettestárs. Szerintem egy elkora árrés az harakiri. 

Amíg megjött a ketyere, mókusos videók helyett mosógépvideókat nézegettem. 

Aztán kirángattam a dögöt üregéből (ahogy Toldi a medvét barlangjából - ja, nem). 

Kiszereltem a szenzort. 

Amikor megjött a szenzor, beszereltem. 

Bekapcsoltam. 

Működött. 

Aztán arra gondoltam, hogy a siker és az esetleges kudarc hasonló reakcióval jár: vagy fagyiba folytom bánatom vagy fagyival ünnepelek. 

Most ünnepeltem. 

2 megjegyzés:

Pamezán írta...

Gratulálok, ügyes vagy!

Ági írta...

Ez igen!