2007. december 30., vasárnap

Gesztenyés pulyka


Kes, villa
Originally uploaded by ribizlifozelek

Az embert és kutyát próbáló karácsonyi menü egyik fénypontja a patkányba került gesztenyepüré helyett a gesztenyés pulyka lett - véletlenül.
Az valószinűleg nem volt véletlen, hogy a gesztenyepüré ehetetlen lett, az viszont, hogy a gesztenyés pulyka nem vált azzá, nos, az már az volt.
Elnéztem a receptet. Tudom, rövid az eszem, ezért mindent gyönyörűen kiírok egy papírra és abból dolgozom. A recept ellenőrzésekor úgy ítéltem meg, hogy az két bögre fokhagyma sajtóhiba és 5 gerezdre csökkentettem ezt a mennyiséget. Közben pedig kihagytam a zellert. Egy bögre zeller helyett alig valamennyit tettem bele.
A pulykának szerencsére nem volt lába, igy december legvégére sikerült is megenni a nagyját. Ettük a csodás gesztenyés töltelékével, ettük kenyérrel, a kutyával hármasban, lett belőle saláta, kiegészítettük marharépával, máskor vegyes zöldséggel és parmezánnal. Az utolsó adagot tojással esszük. El sem tudom hinni, hogy akkor, holnap reggel, talán, elfogy.

0.5 kg gesztenyemassza
1 bögre vaj
4-5 gerezd fokhagyma
1 bögre zeller (kifelejtve)
5 bögre pirítós szétmorzsolva
kakukkfű, majoranna, rozmaring, só, bors

A vajon megpároljuk a fokhagymát, rátesszük a gesztenyét és a kenyeret, majd jó bőségesen fűszerezzük.Amikor összeáll, megtömjük vele a pulyka bendőjét, egyszer legyen még tele a hasa, aztán megsózzuk, borsózzuk és betesszük a sütőbe 350 F fokra.
A recept nem írta, de néha meglocsolgattam a pulykát saját magával, két ora elmultával pedig lefedtem alufoliával. Összesen 3.5 órát melengettem. Nagyon finom lett. Még most is esszük!

Nincsenek megjegyzések: