Féltucat autómatuzsálem bomlott vissza a természetbe a faluszélen.
Val≠színűleg idehozták őket, hogy a turisták megcsodálják ezt a szoborparkolót. Yoda is szerette őket és egy kis nedvességgel hozzájárult rozsdásodásukhoz.
Sokat kellene idejárnunk ezen a száraz klímán, hogy a Mester valami komoly eredményt elérjen.
Még a vezetőfülke faváza is megmaradt és a fa nem korhadt, csak száradt.
Egy dolog tudni, hogy ezeket az autókat fából építették, más dolog ezt látni.
Itt láttunk először White járművet. (A White Manufacturing Company autókat, teherautókat és mezőgazdasági gépeket gyártott a nyolcvanas évekig. Ma már csak egy vagy kétféle mezőgazdasági gépet gyártanak White néven.)
Az enyhén lovaskocsira emlékeztető fülkében még a kormány és a különféle karok is megmaradtak. Először reménykedtem, hogy ez a White járgány egy Model 706, ami egy kifejezetten nemzeti parkoknak épített turistabusz volt a harmincas években és amiből néhány még ma is működik. De ez a tragacs határozottan régebbinek látszott.
Érdekes volt belegondolni, hogy a fék - kuplung szót az összeszerelő munkás vagy a sofőr kedvéért írták a pedálokra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése