A vásár-épület előtt állva nem is látszott mekkora. Amikor beléptünk, akkor már kezdtük sejteni, hogy ez egy nagyon nagy épület.
A maratoni futás cuccaiért jöttünk, de épp volt egy lakóbusz-bemutató is, kiváncsiak lettünk, visszajöttünk megnézni.
Itt aztán kitárult a tér.
A lakóbuszozás az amerikai kultúra része. Nyugdíjasok fogják magukat és vesznek egy ház méretű lakóbuszt vagy egy két ház méretű utánfutót (szaknyelven fifth wheel) és észre se venni, hogy nem otthon vannak.
Európai ésszel felfoghatatlanul nagyok ezek a buszuk, utánfutók. Tényleg arra szolgálnak, hogy valaki észre se vegye, hogy eljött otthonról. Van bennük konyha, normális fürdőszoba vagy fürdőszobák, nappali, hálószoba és esetleg hely a lónak vagy a motornak, esetleg a kvadnak. Meg az unokáknak.
Három tévé szokszor alap, egy a hálóba, egy a nappaliba és egy kívülre, hogy a meccsek előtt a stadion parkolójában tartott tailgate party-n is lehessen tévét nézni.
Miözben a külső kiskonyhában a tüzön serceg a kolbász...
- Ez dízel? - kérdezte egy kétszázhetvenezer dolláros guruló házban egy tájékozatlan ember.
- Összes modellünk benzines, nem használunk szennyező dízelt - méltatlankodott udvariasan az eladó.
Szerintem a mérfőld per gallon (hány mérföldet megy a járgány egy gallon benzinnel) és a százon mennyi benzint fogyaszt mérés után be kéne vezetni az év per mérföldet. Hány millió év alatt megtermelődött kőolaj kell egy mérföld megtételéhez.
A hálószobák általában jobbak voltak, mint sok elegáns hotelszoba. Vagy ha nem is mindig jobbak, de nagyobbak, ami itt, a világnak ezen a felén nem kis szó.
És nem. Ezek a franciaágyak nem összecsukhatók. Ezek így vannak és így maradnak.
A nappaliba pedig sokszor dukál egy kandalló is. Általában villanyos, de gázos is lehet. Csak kandallóvas nincs, hogy piszkálni lehessen a tüzet.
Ezek a nagy gépek (szakszóval rig) lenyűgözőek és elborzasztóak. Még akkor is, ha nem gondolunk a fogyasztásra. Mondjuk az utat belátni belőlük. A mi kedvenceink azonban a pici, mikrobusz és mikróbusznál picit nagyobb méretű lakóbuszok voltak.
Általában a mikrobuszoknak (szakszóval class b) finomabb volt a kidolgozásuk és, ha ez egyáltalán lehetséges, négyzetméterük még többe került, mint a nagy buszoknak (class a). A kettő közötti átmenet a class c, itt lehetett összegányoltnak tűnő vacakot és luxuspalotát kapni.
Mondjuk láttam én ezeknél is kisebb lakást és nemcsak kisebbet, de kevésbé kényelmeset is.
A különféle egységeket mi másképp osztályoztuk: a nagyok többe kerülnek, mint a házunk, a kicsik annyiba, mint a házunk és a közepesek esetleg picit olcsóbbak nála.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése