Etnát, a vasútállomást sikeresen megtaláltuk és lelkesen tobzódtunk a pici település szemétdombján. Már csak a sziklarajzok és a barlang hiányoztak.
A leírás szerint át kellett menni a vasút alatt a patakmedret követve. Az aluljáró (alulfolyó?) megtalálását nehezítette, hogy a leírásban a műtárgy egy kis részletéről volt fotó, így az egészet nehezebb volt felismerni. De meglett. (A Google műholdfotóján pont az út száma felett -317- kell parkolni. Ott van Tony sírja is.)
Innen már csak a vízmosást kellett követni. Ez is nagyon jól látszik a vasút másik oldalán a műholfotón.
Ez a vízmosás egy mesterséges alagútban ér véget. Az alagutat azért építették és a vízmosás medrét azért ásták ki, mert a Hardy-kanyonból (lásd fotó) időnként kihömpölygő víz néha elmosta a vasutat. Picit olyan volt ez, mint a Sárkány gyomra, csak sokkal hosszabb.
Amikor a leírást készítették, akkor az alagút még el volt tömődve. Idővel azonban rájöttek, hogy az eltömődött alagút nem vezeti el a vizet és a víz elmossa a vasutat ezért az alagutat hat év kitisztították. (Amennyire tudom, erre - sokadszor - tapasztalati úton jöttek rá.)
Az alagúton át haladtam tovább. Jó hosszúnak tünt.
A másik oldalon kibukkanva lelkesen követtem tovább a vízmosást az egyre jobban kiszélesedő völgyben.
Egy helyen egy alig követhető ösvényen balrakanyarodtam és rövid séta után már ott is álltam a sziklarajzok előtt.
A sziklarajzokat gyakran lemossák az évszázadok - és az eső -, itt a Festő nagyon szerencsésen találta el a helyi anyagok kombinációját és alkotása ma is bárki számára élvezhető, aki megtalálja.
A feketével készített rajzok nem voltak ilyen szerencsések.
Nekem tetszettek, főleg a karikatúraszerűen megrajzolt főnök portréja.
Azt, hogy ez a rajz egy karikatúraszerűen megrajzolt főnök portréja, azt csak én magyarázom bele. De a rajz alapján nem tudom kiverni a fejemből a gondolatot, hogy a főnököt Nagyorr-nak hívták.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése