2012. február 9., csütörtök

Harangtornyok

Campanile

A hatalmas torony büszkén csillogott a reflektorok fényében.

Álltunk a Campanile előtt és egy pillanatra tényleg azt hittem, Velencében vagyok - csak ott nincs ennyi autó és pálmafából is kevesebb van. Meg talán fényből is. Velence kivilágítása diszkrétebb.

Venice

A makaói Venetianban is van egy ugyanilyen torony. Meg Epcotban is.

- Puszta másolatok - mondta pár éve egy barátom, miközben Las Vegasról beszélgettünk.

- Nincs ott semmi eredeti. Az igazi Campanile ezeréves.

Néztem a tornyot és Velencére gondoltam. A Szent Márk térre. Az igazi Campanilére, ami nem ezeréves.

Szent Márk harangtornya 1902-ben összedőlt. Tíz évvel később újjáépítették. Az új campanile pontosan ezer évvel azután készült el, hogy letették az első torony alapkövét.

Venice

Egy másolat Las Vegasban. Egy Makaóban. Egy Epcotban. Egy másik meg Velencében? - adtam össze a másolatokat.

- Mennyivel igazibb az 1912-es másolat mint ez? - néztem Yodára, aki odament a toronyhoz, felemelte a lábát és hitelesítette az épületet.

Venice

Forrás:
A fekete-fehér kép forrása a Wikipédia:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ruins_of_St_Mark%27s_Campanile.jpg

Nincsenek megjegyzések: