2021. november 6., szombat

Canyon pintado

Canyon Pintado

"A két jellegzetes kőnél parkoljunk le és kövessük az ösvényt" - a két kő meglett, az ösvény is és a lyuk is kerítésen. Aztán meglettek a festmények is.

Canyon Pintado


Canyon Pintado, amiről Dinosauruszban hallottunk először egy nagy meglepetés volt - és egyúttal egy kihívás is.

Canyon Pintado

Azt hittük, gyorsan megnézzük és visszamegyünk megnézni még egyszer Josie tanyáját.

Az idő azonban gyorsan eltelt a sziklarajz-vadászattal.

Canyon Pintado

Mikor láttuk, hogy két nap se lenne elég ahhoz, hogy mindent megnézzünk, kiválasztottuk a legtöbbet ígérő útvonalat.

Aztán szeptember ide, Észak-Utah oda, majdnem megsültünk a tűző napon.

Canyon Pintado

Az utat úgy tervezték meg, hogy a lehető legnagyobb és legnaposabb kitérővel közelítse meg a sziklarajzokat és a többi látnivalót.


Canyon Pintado

Amiket aztán észre kellett venni, mint a megkövesedett farönköt a sziklaperemen.


Canyon Pintado

Meg a sziklába kövesedett fatörgyet.

Canyon Pintado

Ezeket persze Puppey nem tudta megrágni, be is rágott és lefeküdt egy pár négyzetmiliméteres árnyékba. Őt hagyják ezzel békén.

Petrified log

Neki akkor szóljanak, ha rágni lehet. Megkövült fákkal és fecskefészkekkel ő nem foglalkozik.

Canyon Pintado

Foglalmam sincs, hány érdekesség mellett mentünk el.


Canyon Pintado

Ezen a kiugró szirten is csak véletlenül vettem észre a rajzokat, pedig tudtam, hogy a közelben vannak és fotót is láttam róluk.

Canyon Pintado
Belezummolva már látszik, már látszik, hogy ez valami.

Canyon Pintado

A leírásban "faluhelynek" nevezett sziklafal viszont az én legmerészebb fantáziámat is kikezdte.


Canyon Pintado

Az elhagyott tanyát ehhez képest könnyen felismertem.

Canyon Pintado

Az alig látható sziklarajzok mellett viszont majdnem elgyalogoltam.


Canyon Pintado

Ennyi ebben a melegben elegendő volt. Ide is vissza fogunk jönni - majd, amikor nem lesz ennyire meleg és lesz jobb térképünk.

Canyon Pintado

Még megnézünk egy könnyen megtalálható Kokopelli-ábrázolást.

Canyon Pintado

Nem nagyon lehet ezeket a festményeket mai ésszel értelmezni, de nekem az volt az érzésem, mint, amikor a Királynő rajzát láttam.

Ezzel a rajzzal az utazóknak akartak valamit mondani.

Canyon Pintado

Hogy mit, azt nem tudjuk. Akár azt, hogy a nagyfülű figyel Téged vagy azt, hogy ha ebben a melegben idejöttél, egy szerencsétlen flótás vagy.

Canyon Pintado

Nincsenek megjegyzések: