2011. december 3., szombat

Pörkölttel teli a tököm

Squash

- Mi ez? - a két japán lány gyanakodva méregette a tökét.

- Tök - magyarázta az amerikai lány.

- Tök?

- Tök.

- Mit csinálnak vele?

- Megeszik.

- Egyben?

Jót szórakoztam, de nem nevettem hangosan - pár hete a piacon én is így néztem az első tökömre. Azóta hetente valami új receptet keresek. Harminc cent egy tök. Lelkesen kisérletezem.

Gyengébb pillanataimban magyarosra veszem a figurát. (Biztos vagyok benne, hogy hasonló esetben a japánok is sushival eszik a tököt.)

Először pörköltet akartam beletölteni, de aztán egy egyszerűbb megoldást választottam.

DSCF8780


Töltött tök

- hosszában félbevágott tök
- negyed kiló darálthús (pulyka)
- 1 paradicsom
- 1 paprika
- 1 fej hagyma
- só, bors, paprika, kömény
- olaj
- reszelt sajt
- fokhagyma
- kömény


1. A kockázattal nem törődve félbevágom a tököm.
2. Kikaparom. A magokat megkapják a madarak, a belsőt kimosom.
3, Az apróra vágott hagymát olajon megpirítom, belekeverem a fűszereket és a zöldségeket.
4. Beleöntöm a darálthúst.
5. Addig kevergetem, amíg meg nem barnul.
6. Belekanalazom a darálthúst a tökbe. Lefedem alufóliával.
7. 375 F fokon egy órát sütöm, majd megszórom reszeltsajttal.
8. Nem töketlenkedem. Kikanalazom és megeszem.

Turkey in the Squash

Nincsenek megjegyzések: