2014. július 4., péntek

A turista jegyet vesz

Este volt. Késô este. Van, aki éjszakának mondaná. 
Hárman voltunk a metrónál, a Puskás Ferenc Stadionnál, amit pár éve még (Nép)Stadionoknak hívtak. Hárman voltunk, az ellenôr, a turista, meg a Ribizli. 

A turista jegyet vett a modern gépbôl. A Ribizli nézte. Az ellenôr a turistát és a Ribizlit nézte. Hogy a kamerákon át ki nézett minket, azt nem tudom. 

A turista vásárolt. Elegáns inge volt és pici szütyôje, amibôl elôhalászott egy
bankkártyát. 

Pritty-pratty-prutty - nyomogatta a gombokat, eltette kártyáját és benyúlt a jegyért. Nem talált semmit. 

Álltunk hárman a csendben a Stadionoknál. A turista nézte a gépet, Ribizli nézte a turistát, az ellenôr mindenkit figyelt. 

A turista elkezdte nyomogatni a gombokat a jegykiadóautomata érintôképernyôjén (képzavar!), majd elôvette kártyáját, bedugta, eltette, pritty-pratty-putty, nem volt jegy. 

Rámnézett. 

- Ez hogy mûködik? Egy jegyet szeretnék. 

Odamentem. Nyomogattam a képernyôt. Egy vonaljegyet választottam neki, bankkártyás fizetést. 

Mutattam, tegye be a kártyát. Betette. Beírta a PIN-t. A gép elfogadta. Aztán benyúltam a jegyért. Nem volt ott. 

A turista szólt az ellenôrnek. Az csak mosolygott. Kiválasztotta a vonaljegyet, a bankkártás fizetést, majd intett, hogy a turista tegye be a kártát. Betette. Beírta a PIN-t, elfogadta a PIN-t. 

Aztán az ellenôr benyúlt a jegyért. Semmi. 

- Hova megy?
- A Keletibe - mutogatta egy térképen a turista. 
- Akkor szálljon fel - legyintett az ellenôr. 

Nincsenek megjegyzések: