2014. november 12., szerda

Klissza vára

Fortress of Klis

- Itt kell lemenni az autópályáról.
- Itt?
- Persze.
- De Split egyenesen van.
- De nem oda megyünk - mondta V és a Bosznia térképet hajtogatta, hátha jó lesz Horvátországban.
- És hova megyünk?
- Oda.

Fortress of Kliss

- Te akartál mindig ide jönni.
- Oh - mondtam.

Klissza várát lassan tizenöt éven át nem sikerült megnézni. Vagy késő volt, vagy meleg volt, vagy sötét, esetleg egyéb. Szerettem volna,  de sose jött össze. Most igen.

Fortress of Kliss

A jegyszedőbódéban egy átlagon felüli részeg ember próbált meg ülni - kevés sikerrel. Ilyen részeg emberről csak Rejtőnél olvastam, de ez nem zavart, a lényeg a vár volt és a kilátás.

- Hogy voltál meg enélkül tizenöt éven át?
- Valahogy kibírtam - feleltem nem túl nagy meggyőződéssel - De most itt vagyok és nagyon tetszik.


Fortress of Klis


Nincsenek megjegyzések: