2017. április 2., vasárnap

Sugárzó Halchita


Halchita

Az országút enyhén kanyarodott és ott volt Halchita. Halchita egy navajo falu, ahol a nők éves átlagos jövedelme 0 (zéró) dollár és ahol az egyfőre eső jövedelem az nincs tízezer dollár és ahol kétszázötven ember él.

A kanyar után megláttam valami nagy szürkét Halchita mellett.

Félrehúzódtam és mivel jobb nem jutott eszembe, lefotóztam.

Halchita

- Menjünk már - lihegte fülembe Yoda, a navigátor, akivel megbeszéltük, hogy a San Juan folyót nézzük meg.

Továbbmentünk.

Később Google-n megnéztem és ott felülről még nagyobbnak látszott a szürke.



Mint megtudtam, Halchita Mexican Hat külvárosa volt akkoriban, amikor itt uránt dusítottak. A munkások laktak itt és néhányan közülük máig itt ragadtak.

Amikor már nem lehetett mindenféle radioaktív anyagot összevissza felszínen tárolni - és amikor már-már kezdett volna beszivárogni a talajvízbe -, akkor a sugárzó anyagokat egy szarkofágba temették. Ide temették az üzem épületetit is, valamit pár iskolát, aminek építésekor olcsó -és sugárzó- homokot használtak fel.

Szóval legközelebb itt inkább gyorsítok lassítás helyett.

Mexican Hat

Nincsenek megjegyzések: