2017. augusztus 21., hétfő

Napfogyatkozás - Szemüvegmizéria


Newspaper rock

2012-ben nagyon jól eltettem a napfogyatkozás-néző szemüvegeket, amiket hosszú sorbanállás után szereztem meg. Olyan jól eltettem őket, hogy most nem kerültek elő. Majd legközelebb.

2012-ben még volt remény megvenni a szemüveget.

Most 2017-ben a hétfői napfogyatkozás előtt már szombaton mindenhol elfogytak a szemüvegek. Nem volt semmi. Nada. Zip. A múzeumok, a planetárium, a Leonardo mind öles betűkkel hírdették, a napszemüveg elfogyott.

Egy kósza pletykát hallottunk arról, hogy lehet, hogy lesz még pár szemüveg a Planetáriumban hétfő hajnalban.

Reggeli hét huszonötkor ott is álltam a Planetárium előtt. Láttam egy fickót két szemüveggel elsétálni. A Planetárim azonban úgy tünt, mint ami zárva van.

Megrángattam az ajtót a NAPFOGYATKOZÁS-NÉZŐ SZEMÜVEG ELFOGYOTT felirat mellett. Az ajtó kinyilt. A Planetárium üres volt, pár biztonsági és tévés lézengett és néhányan álltak sorba.

- Annál a pénztárnál nincs senki - mutatta az egyik biztonsági.

- Napfogyatkozás-néző szemüveg van?

A csajszi ránézett az asztalán levő vastag közegre.

- Van, hányat szeretne?

Egyből otthon éreztem magam.


Sunset

Nincsenek megjegyzések: