2024. március 16., szombat

Szobor a mezőn

Convergence

- De jó szobor! - mondtam és leesett államat kezdtem keresgélni a földön.

Ezt nem vártam volna: egy ifjúsági büntetésvégrehajtási iroda, a utahi mezőgazdasági minisztérium valami alosztálya és a halottkém és a kórboncnokok laboratóriuma mögötti üres placcon magasodott a fej.

Convergence

Douwe Blumberg aluminiumkarikákból összehegesztett szobra, a Convergence szerintem egy remekmű. 

Én azt várnám, hogy egy nagy forgalmú helyen áll vagy egy népszerű park közepén és turistabuszok állnak meg a közelében és turisták hordái szelfiznek mellette. Előtte. Alatta.

De nem.

A szobor egy elhagyott mezőn áll egy autópálya és pár iroda között.

- Szóval művészet mégiscsak öncélú - emeltem fel leesett államat.

Persze a szobor elhelyezésére van értelmes magyarázat is: arra utal, hogy milyen nehéz munkát végeznek a halottkémek és kórboncnokok és micsoda rejtélyeket oldanak meg. 

Szóval ez a CSI szobra, ami elhelyezésével is a rejtélyekre utal: MIÉRT van itt?

Convergence

Nincsenek megjegyzések: