2024. október 6., vasárnap

A mosógép fogyasztása

Untitled

Mosógépeket nézegetek, mert a régi már régi és már többször is megjavítottam és most kezd a váltója meghalni és az durván 300 és 500-ból már újat lehet venni.

Ezen azért gondolkodtam el, mert a bölcsek szerint a váltó után újabb részek szoktak elromlani és akkor a végén az eredeti mosógépből csak a madzagja marad meg esetleg a fedele.

Szóval láttam egyet, ami tetszett és megnéztem, mennyi energiát használ. Láttam, hogy évente amerikai átlagosan (heti hat mosással) a 3.5 köbláb (0.1 m3) méretű dobbal rendelkező ketyere 206 kWh-t használ.

Aztán megláttam ugyanennek a mosógépnek a kanadai cetlijét. Ott 274 kWh-t használ egy évben. Vajon ott kevésbé gazdaságos a mosógép vagy a kanadaiak durván 30%-kal többet mosnak? 


Untitled

Nincsenek megjegyzések: