2015. július 6., hétfő

Parkolás Budakeszin

Budakeszi


Ribizlifozelek nem épp elegánsan valahogy bekanyarodott a parkolóba Budakeszi közepén. Aztán leesett az álla és beleakadt a pedálokba.

"Fizető parkoló" - látta meg Ribizli a táblát.

- Budakeszin - szólt Ribizli meglepődve Yodának. De ha fizetni kell, akkor fizetni kell.

Budakeszi

Kiszálltunk és kerestük az automatát, hogy eleget tegyünk elsőszámú állampolgári kötelességünknek és fizessünk.

Nem találtunk automatát.

- Elnézést, hol lehet itt fizetni? - kérdeztem egy autójában ülő fickót.

- Sosefizettemparkolásértésnemisfogok - morogta nagyjából olyan hangsúllyal, mintha épp a frontra ment volna pirézeket ölni.

Továbbléptünk.

- Elnézést, merre van a parkolóautomata?

- Nem tudom, nem vagyok idevalósi - szállt be autójába a jólöltözött középkorú férfi.

- Bocsánat, fizeti szeretnék a parkolásért - szólítottam meg két helybelinek látszó egyént.

- Hát, azt nem tudjuk, hogy kell.

Kezdtem kétségbeesni. Költeni akarom a pénzem és nem hagyják.

Budakeszi

- Nem tudja véletlenül, hogy lehet itt parkolni? - kérdeztem egy hölgyet. És igen, sikerült!

- Menjen a városházára, ott lehet fizetni.

- Köszönöm!

Nem értettem a dolgot, de mentünk Yodával.

- Miért pont az önkormányzatnál? - kérdeztem a Mestert.

- Önkormányzatot rég jelöltem - mondta a bölcsen Yoda.

- Pont ettől félek én - mondtam és felkaptam az ebet és beléptem az önkormányzathoz.

Budakeszi

Amint beléptem, egy pultot láttam "Szociális ügyek" felirattal.

Yodával a kezemben közelebb léptem.

- Jónapot kívánok, parkolni szeretnék - mondtam.

- Tizenhármas ajtó.

- Köszönöm.

Egy normál irodába léptem be, ketten ültek egy nagy pult mögött a félhomályban.

- Jónapot kívánok, parkolójegyet szeretnék.

- Száz forint lesz.

Nem értettem semmit, de hagytam magam sodorni az árram, amíg meg nem láttam a papírórát, amit elém tettek.

- Izé, ez mi? - kérdeztem miközben Yoda megszagolta az órát.

- Parkolóóra. Két órát ingyen lehet parkolni. Ezt kiteszik az ablakba beállítva a lejárati időt.

Azaz Budakeszin nem szeretik a belvárost P plusz R parkolónak használókat. Ügyes. (Mondjuk PR parkolókat ettől még kellene építeni a kékbuszok végállomásain, de ez más kérdés.)

- Köszönöm!

Büszkén kitettük az óránkat az autóba és elindultunk sétálni és kiélvezni a belvárosi ingyenes wifit.

Budakeszi










Nincsenek megjegyzések: