2019. február 16., szombat

Álcázott emlékmű


Memorial

Évekig mentem el mellette nap mint nap és azt hittem, hogy egy szellőzőkürtő. Most felfedeztem, hogy egy nagyon jó szobor!

Azoknak az emlékműve, akiknek az életét tönkrette a kommunista rendszer. A szobrot Makovecz Imre készítette Rázsó Edit pécsi patikus megrendelésére 1995-ben. A szobrot minden engedély és mindenféle ceremónia nélkül állították fel 1996-ban. Jótt egy darus teherautó, letette a szobrot és elment. A szobrot felszenteték és azóta ott áll az Krisztina körút és az Attila út között a Vár alatt.

Engedélyt nem kért senki. Budapest egyik első "gerillaszobra" nyugodtan áll, csak egy-egy falfirkász zavarja meg nézha nyugalmát.

Ahogy elnéztem a szobrot a betonfalak mögött, sajnáltam, hogy nincs nálam egy mikrodrón, hogy lefotózzam felülről.

Memorial

Nincsenek megjegyzések: