2022. május 24., kedd

Euréka völgyei

Near Elberta Slant Road

 - Mindjárt! - ránéztem a GPS-re, ahol a bejelölt pont közeledett. Tükörbe néztem, senki, indexeltem és lassítottam. Valahol itt kell jobbra fordulni.

- Most!

Bíztam a GPS-ben és a navigátorban és kanyarodtam és valóban, ott volt az út és pár méter után volt hely parkolni.

Innen simán be tudunk gyalogolni a leírások szerint - ez az ilyen túrákban ez a problémás part. Aki leírja, az a saját véleményét és tapasztalatát írja le. Volt, aki azt írta, innen csak lánctalpas járművel lehet továbbmenni, mások azt, hogy bármivel, aminek kereke van. Vagy lába.

Mi a lábas verziót választottuk és elindultunk gyalog a jóminőségű úton.

Ez az út valamikor a vasutat követte. Az egyik vonalat, ami Eurékát összekötötte a Utah Lake partján fekvő Elbertánál futó fővonallal.

Near Elberta Slant Road

A töltésen látszott, nem a transzkontinentális vasúthoz tervezték. Durva, de tartós munka volt.

Near Elberta Slant Road

Mi itt kanyarodtunk el a vasút mellől és indultunk el felfele egy sokkal keskenyebb úton.

Near Eureka

Ahogy mentünk felfele, egyre jobban leláttunk a völgybe és végül megpillantottuk a távolban a Utah Lake-et és mögüle kiemelkedtek a Wasatch-hegység hófödte csúcsai.

Near Elberta Slant Road

Szép volt és már ezért megérte idejönni.

Már nyíltak kedvenc piros virágaink is.


Near Elberta Slant Road

Az út mellett megláttunk egy kisebb völgyet, ami egy oázisnak bizonyult.

Near Elberta Slant Road

A kevés csapadék ebben a völgyben összegyűlt és nem tudott leszivárogni, így sokkal zöldebb növények nőttek itt, mint a környező domboldalakon.

Near Elberta Slant Road

A völgyet egy szárazvízesés zárta le.

Near Elberta Slant Road

Itt megpihentünk, míg Puppey egy farönkre vetette magát és elkezdte szétmarcangolni, majd felnézett:

- Hazavihetem?

I will take this home

Kristályokat és szép köveket jöttünk ide keresni - de végül csak egy felderítésre futotta.

Most már ismertük a helyet, láttuk, merre lehet menni követni a vasutat, merre lehet piknikezni és merre lehetnek a kövek.


Near Elberta Slant Road

Egy közeli hegyoldalon láttunk egy rég elhagyott és beomlott bejáratot.

Near Eureka

Érdekes, hogy a gerendákat nem vitték el innen, pedig általában amikor felhagytak a műveléssel, majdnem mindent elvittek innen.

Near Eureka

Volt, hogy csak egy lyukat hagytak maguk után.

Big hole

Természetesen azonnal kerestem egy kavicsot és bedobtam. Nem hallottam semmit.

Leguggoltam mellé és bedobtam a kisebb sziklát. (Max egy barlangi medvét dobhattam fejbe, itt már minden bánya rég bezárt.)

Big hole

Szóval bedobtam a követ és számoltam, számoltam, számoltam, aztán abbahagytam.

A bányamakettnél megtanultam, hogy itt egyes bányák közel nyolcszáz méter mélyen vannak.

Nekem inkább az volt az érzésem, hogy Kínába dobálom a köveket, de nem, semmit se dobtak vissza.

Big hole


A birkák érdeklődve nézték, mit csinálok.

Near Elberta Slant Road

Annyit tettünk még, hogy felmentünk egy közeli hegytetőre, hátha látni onnan valamit - de csak a következő hegytetőn álló embert láttuk, aki vagy egy bánya szelleme volt vagy a pásztor.

Lonely man

Nincsenek megjegyzések: