2023. október 10., kedd

Bantiták nyomában - Centerville

Circleville

Junction után Centerville. Ami végül is pontos leírása a településnek: a Semmi Közepe.

Nem is terveztünk megállni, de amikor megláttam a kis házat a nagy fa alatt, lekanyarodtam az útról.

Erről a helyről olvastam és ezt a helyet régóta meg szerettem volna nézni.

Mert itt élt gyerekkorában Robert LeRoy Parker. Ez így önmagában nem mond sokat, de ha úgy fogalmazok, hogy itt született Butch Cassidy, akkor valószínűleg többen tudják, hogy miről van szó.

Circleville

A házikó ma szabadon látogatható múzeum, ahol se belépő, se őr, semmi. Talán ezért van, hogy a régebben kiállított puska már nincs a falon. Talán az a városi múzeumban van.

Ebben a házban nőtt fel tizenhárom testvérével a vadnyugat egyik leghíresebb banditája, akit mellesleg az egyik legjobbb western film, a Butch Cassidy és a Sundance Kid örökített meg.

Szóval megálltunk.

Megnéztük.

Ugyanazt éreztem, mint Graftonban.

Eszembe jutott, amikor majdnem negyven éve láttam a filmet és akkor nem gondoltam volna, azt se, hogy a valóságon alapul, azt se, hogy Butch-nak lehet gyerekkori otthona. Az pedig, hogy valaha is eljuthatok oda, végképp nem fordult meg a fejemben.

Örültem, hogy megálltunk.

Circleville

Nincsenek megjegyzések: