2019. július 10., szerda

Romok az út mentén


Cliff Dwelling


Amikor láttam, hogy a hely, ahova félre lehet állni, több homokot tartalmaz, mint sok kisebb sivatag, inkább az ösvény szélére parkoltam.

Menjünk! Menjünk! - lobogtatta a füleit a Mester.

Eltettem két üveg vizet, hátamra kanyarítottam a hátizsákot és mentünk.

Egy vízmosás és egy kaptató után már fenn is voltunk a párkányon.

Cliff Dwelling

A komplexum meglepôen nagy volt és kellemesen árnyas.

Cliff Dwelling

A padlón ott voltak az ôrlésre használt mélyedések, a “szokásos” cserépdarabok és a fa oszlopok nyomai.

Cliff Dwelling

Azt olvastam, hogy egy hasonló helyen találtak egy többé-kevésbé ép cserépedényt a 8. századból. Az edényben csokoládényomok voltak.

A régészek számára ez a máig talált legkorábbi bizonyíték arra, hogy kereskedelmi kapcsolat volt a Southwest és Közép-Amerika között. A szememben ez arra bizonyíték, hogy az emberi természet nem sokat változott: a csokoládét akkor is szerették.

Cliff Dwelling

Használható csokoládé persze itt nem volt, a készleteink kimerültek, abban reménykedtem, hogy majd Halls Crossingban lesz egy kis édesség.

Cliff Dwelling

Ez olyan, mint egy McDonald’s ablaka! - jutott eszembe. Látszott, éhes vagyok.

Cliff Dwelling

Valószínû, hogy a sziklahasadék lakói nem gondoltak gyorskajára, mikor házukat építették.

A tetôt vastagon borította a füst. Tüdôbeteg dolog lehetett itt élni.

Cliff Dwelling

Ekkor néztem elôször vissza az útra. Elképesztô volt a kilátás. Valószínûleg régen is ebben a vízmosásban vezethettek a kereskedelmi útvonalak.

Cliff Dwelling

Vajon e falu lakói kereskedtek az erre haladókkal vagy megsarcolták ôket?

Cliff Dwelling

A hasadék mélyén ott volt a szokásos lôszeresláda, de errôl a helyrôl nem volt benne semmi kézzelfogható.

Cliff Dwelling

Ha jól emlékszem, az elmosódott tenyérlenyomatokat se említették meg a barlang falán.

Cliff Dwelling

Volt belôlük piros is és fehér is. Vajon mit jelöltek a szinek? Hogy mi volt épp raktáron?

Hands

A derékszögben kanyargó kígyóról nekem egy térkép jutott az eszembe. De persze bármi más is lehetett.

Cliff Dwelling

Jó volt itt találgatni, de kezdett beborulni és nem akartunk itt aludni, inkább továbbindultunk a Lake Powell fele.

Cliff Dwelling

Nincsenek megjegyzések: