2019. augusztus 9., péntek

Az önvezető busz


Autonomous Shuttle

Az önvezető busz az egyetemi parkolóban állt beparkolva valakinek a helyére.

Előszőr nem tudtuk eldönteni, hogy megszökött és sztrájkol vagy valóban erre van dolga. A közlekedési vállalat honlapján olvastuk, hogy valóban, az egyetemen van bemutatón.

Autonomous Shuttle

- Akkor fel lehet szállni! - húztam el Yodát a busz sarkától.

De senki se volt a járgánynál. “De hát önvezető!” - győzködtem magam.

Autonomous Shuttle

A dilemmát egy hatéves forma szöszi kisfiú oldotta meg, aki meglátva a buszt azonnal birtokba vette és megnyomta az ajtónyitó gombot.

Az ajtó elkezdett nyílni, majd megtorpant és visszacsukódott.

Énse voltam rest, megnyomtam a mozgáskorlátozott nyitógombot. Az ajtó megmozdult, majd ismét elakadt.

Vártunk, hátha jön valaki. És jött!

Autonomous Shuttle

- Nem, most nem lehet utazni rajta, csak felszállni lehet. Utas nélküli tesztüzemben működik.

Valószínűleg azért, mert pár hete tesztüzemben szállította a közlekedési cég alkalmazottait, amikor a busz csinált egy satuféket maximális sebességnél, ami hiàba 22 km/h, az egyik utas csúnyán összetörte a képét.

Kinyitom és akkor fel lshet szállni! - mondta a laptoppal felszerelt tesztelő, majd kulcsot vett elő és kibyitotta vele az ajtó zárját.

Ami nem nyílt ki.

- Mi van? - csodàlkozott az ember.

Mi csak sunnyogtunk.
A szakértő megnyomta a Vésznyitó feliratú gombot. Ez azonnal kinyitotta az ajtót, ami azonban nem csukódott.

A kezelő ekkor nagy sóhajjal elővette a kulcskarikát, kinyitott egy kusajtót a busz oldalán és megnyomta a “reset” feliratú gombot.

Autonomous Shuttle

Nem is tudtam, hogy a Microsoft önvezető buszokat is gyárt.

- Fel lehet szállni!

Felszálltunk.
Szép volt.

Autonomous Shuttle

- A parkolóból én vezetem ki - magyarázta a sofőr - utána magától megy tovább.

Erre kiváncsiak voltunk.

A busz valóban magától ment tovább. Átsuhant egy behajtani tiloson és ment tovább.


UPDATE: Kipróbáltuk a busz forgalomban is!

Autonomous Shuttle

Nincsenek megjegyzések: