2021. július 22., csütörtök

A fényképezőgép

Zeiss Tenax Automatic 35 mm Camera
  • Nem működik a fényképezőgép - írta a vevő. A huszonéves lány az előző nap vette meg a muzeális Zeiss kamerát, hogy Görögországban életében először, analóg képeket csináljon. 
  • Mi baja?
  • Elvittem boltba, hogy tegyenek bele elemet és azt mondták, hogy ehhez a tipushoz nem tartanak elemet. 


A boltban nem is mondtak akkora ökörséget, valóban nem tarthattak ehhez a géphez elemet. Mert hát ebbe nem kell elem. 


  • Ez nem elemes - írtam vissza - de ha nem tetszik, hozd vissza nyugodtan. 


Visszahozta. 


  • De akkor hogy világítanak a LED-ek, ha nincs benne elem?
  • Milyen LED-ek?
  • Hogy működik, hogy kész a fotó…
  • Ebben nincsenek LED-ek. 


Szerintem amikor a Tenax-ot gyártották, még nem létezett a LED se. 


  • De akkor hogy működik? Miért hívják automatikusnak?


Eszembe jutott, hogy tegnap felajánlottam, hogy tartok egy gyorstalpalót a gépből, de a lány elhárította, mondván, ő már fotózott. 


  • Mert a mechanika magától beállít sok mindent. 
  • De nem is kattan, ha megnyomom a gombot!


Pirospont - gondoltam, felismerte, mivel kell exponálni. 


  • Fel kell húzni. 
  • Mit?
  • Van egy kar, ez. Ezt elhúzod, kattan és lehet fényképezni. Ha fotóztál, megint felhúzod és megint fotózhatsz. 
  • Ez nagyon bonyolult. 
  • Sose merül ki benne az elem.
  • Visszaadhatom? Inkább veszek valami egyszerűbb analóg kamerát. 
  • Persze - sóhajtottam. 


Azt nem akartam megkérdezni, miért akar analóg kamerát használni, ha csak kattintgatni akar. 


Nincsenek megjegyzések: