2023. augusztus 6., vasárnap

Evezés a Little Dell-en

Little Dell

A Nagy-Sós-tó melletti másik közeli hely evezni a Little Dell. Télen már láttuk és egy nyári nap eljöttünk ide megnézni, milyen lehet itt kajakozi.

Magányos. Ha a megfelelő időben jövünk, akkor nagyon magányos, ami persze nem baj: megtanultuk, délelőtt "sokan" vannak, négy-hat kajak is kinn van a vizen. Délfele a látogatók száma közelít a nullához és miénk az egész tó. Délután kettő tájt jön a tömeg, olyankor tíz-tizenkét "hajó" is szeli a habokat.

A látogatás maga ingyenes - de ha az alsó parkolókat akarjuk használni, fizetni kell öt dollárt egy napra. Általában akarjuk, mert a kajakot nagy macera lecipelni fentről.

Sokkal úriasabb leparkolni pár méterre a parttól, felfújni a hajót és már lehet is vízreszállni.

Motorizált jármű nem jöhet, csak olyan, amiben benne ül az evezős: úszni se lehetm - sajnos -. Innen van Salt Lake City ivóvizének nagy része, úgyhogy vigyáznak a vízminőségre, ebbe a tározóba csak a halak pisilhetnek bele.

Little Dell

Idén különösen jó itt evezni, mert a víztározó teljesen tele van és be lehet hajózni a végén levő elárasztott erdőbe a visszaduzzadt patak mentén.

Ez olyan,  mint egy természetfilm, amikor a felfedezők (vagy a stáb) behatol az Amazonas őserdejébe.

Szűk csatornában eveztünk felfele az egyre jobban összeboruló fák között. Amikor teljesen elfogyott a hely, hátramentetbe kapcsoltunk és kieveztünk a feltorlódott fáktól vissza a nyílt víz fele.

Itt egyszer ki is szálltunk - ennek az élménynek a hatására vettem egy horgonyt is legközelebbre.

Pont ahol kiszálltunk, ott húzódott a Mormon Trail, ahol Donner-ék és később a moromonok érkeztek a völgybe Mormon Flats felöl.

Little Dell

Evezés közben láttuk, hogy a víz kristálytiszta volt, háromméteres vízbe simán le lehetett látni.

Maga tározó középen úgy hatvan méter mély.

Viszonylag kicsi méretéhez képest egész nagy hullámok tudnak rajta lenni, főleg délutánonként, amikor tarajos hullámok között suhan a kajak. (Ekkor nem fotóztam, el voltam foglalva azzal, hogy evezzek.)

Little Dell

Jó volt megpihenni a fák árnyékában és enni egy szendvicset a vízhatlan zsákból, ahol a kocsikulcsot is tartjuk.

Most igazi magyaros szalámis zsömlét hoztunk.

Lelkesen ettünk a lágyan ringatózó kajakban és erőt gyűjtöttünk arra, hogy széllel szemben visszaevezzünk a kikötőbe.

Little Dell

Nyugodt volt, békés és, leszámítva a visszautat a kikötőbe, könnyű.

Ezért is szeretünk idejönni és jövünk is elég gyakran.

Csak a kajakot pakolná el a szmélyzet a végén, az egy nagy macera.