2013. július 26., péntek

Európai Egészségbiztosítási Kártya II

Social Security Building

Három év után lejárt az Uniós egészségbiztosítási kártyám. Vettem egy nagy levegőt és elindultam egy újat kérni. Három éve ez hihetetlenül egyszerű volt, most kiváncsi voltam, sikerül-e hasonlóan gyorsan újat kapni.

Sikerült.

Három éve húsz perc alatt dolgozták fel az előttem sorbanálló tizennégy igénylőt. Most harmincegy ügyfél 22 percet vett igénybe.

Nagyjából három perc alatt kaptam egy kártyát, közben eltársalogtunk a matyó és a kalocsainépi motívumok rejtelmeiről, azán mehettem is.

Egy valami nem tetszett: alá kellett írnom egy papírt, hogy a kártyát átvettem. Ebből kaptam egy másodpéldányt.

Tudom, az első oldal kinyomtatását, amin igazolom, hogy átvettem a kártyát, nehéz bürokratikusan kikerülni (de nem lehetetlen!) Ezen az oldalon viszont lehetne egy kis négyzet, ahol bejelölhetem, "nem kérem a másodpéldányt". Meg lehetne spórolni napi pár tucat fát.

De azért le a kalappal.
Tökéletes volt.

Nincsenek megjegyzések: