2014. január 4., szombat

Az új fények




Álltam az ajtóban.
A hideg belemart kezeimbe. Nem volt annyira hideg, mint Minnesotában, de azért hideg volt.
Sötét.

Először nem találtam a zsebem. Aztán nem találtam a kulcsom. Aztán nem találtam a zárat. Természetesen a tersz lámpáját elfelejtettem felkapcsolni, a mozgásérzékelő lámpában pedig kimerült az elem. Most.

A hó az arcomba vágott, megkerülte a fejem és bebújt a kapucnimnál a nyakamba.



A kulcs nem fordult. Nem láttam semmit. A szemgolyóm belefagyott a koponyámba.

- Mikor megyünk be? - morgolódott Yoda.



Ekkor határoztam el, hogy véget vetek a középkornak, a manuálisan felkapcsolható villanynak.

- Mennyivel jobb lesz a hidegben a telefonon matatni! - mondtam Yodának, aki szkeptikusan eldugta arcát a tányárjába.

Utóbb meglepődtem. A telefonról online kapcsolható fények, villanykörték és egyéb rendszerek ára csillagászati volt.



A Philips termékét reklámozták mindenütt. Csak egy villanykörte került 59 dollárba, a többi miskulanciáról nem is beszélve. Az egész telepítés 150-200 dollár táján állt volna meg.

- Akkor már inkább fagyoskodom.

De kerestem tovább. Aztán megtaláltam.



A körték mellé kellett még venni pár apróságot.



Végül a gyártó honlapján vettem meg a cuccot (akkor még Amazonon nem is árultak). Mint kiderült, Új-Zélandból jöttek a holmik. Szerencsére jól válaszottam az USA-szabvány körtéket.

A cég több országban, több néven forgalmazza ugyanazt. A fórumokon rosszat nem olvastam róla. Kipróbáltam.

Telepíteni egyszerű volt. Másodjára.



Először a lámpák router-ét kellett rácsatlakoztatni a hálózatunkra a telefonra telepített alkalmazás segítségével. Ez egyszerű volt. Aztán be kellett csavarni a körtéket (a használati utasítás szólt, hogy elötte csavarjuk ki a régieket). A villanykörte installálása nehezebb volt: Ribizlinek fáj a háta.

De ezt is abszolváltam.

A következő lépés a körték szinkronizálása volt a telefonnal.
Na, ez nem ment. Elsőre. Másodikra.

Erre Ribizlifozelek a szokásos megoldáshoz folyamodott: mindent kikapcsolt, majd vissza.



Ekkor működött.

A ledek tudnak egyenletes fehér fényt. Hideget és meleget. 250 színárnyalatot. Telefonról bárhonnan kapcsolhatók, nem kell sötétben keresni a kulcsot. Nem kell többet felállni, hogy leoltam a villanyt (akinek fáj a háta, az megért).

És még diszkózni is lehet, ami ilyenkor, karácsony táján külön előny.
Yodának meg nem kell várnia kinn a hidegben, amig bejutunk.

1 megjegyzés:

taskaradio írta...

ez nagyon klassz :)