2018. július 4., szerda

Függetlenség napja - Felvonulás


Parade

- Mint településünk díjazottja, meg vagy hívva a függetlenségnapi felvonulásra!

Azt hittem, valami hülye reklám szól a telefonba és majdnem kinyomtam a hívást.

- Természetesen egy teherautót is biztosítunk.

"Lehet, őrült" - gondoltam.

- Új teharautót.

"Közveszélyes."

- És a platójáról lehet szórni a cukorkát az ünneplő tömegnek.

"Mindjárt elmagyarázza az örökmozgót."

- És mindenki részt akar venni a felvonuláson.

Parade

Ekkor kezdett leesni, hogy a telefonáló nem őrült, hanem valóban a mi kis falunk tisztviselője. Honnan tudná más, hogy kaptam egy díjat a falutól?

- Elmegyek! - mondtam. A lehetőség, hogy egy teherautó platóján ülve cukorkával dobálhatok embereket, határozottan vonzónak tünt.

Már tavaly és tavalyelőtt is voltunk függetlenségnapi felvonuláson a faluban, de még sose vonultam. (Május egy nem számít.)

Parade

Felvonulás előtt kaptam egy hosszú forgatókönyvet. Olyan hosszút, hogy ennyit ember nem olvas el. A lényeg az volt, hogy 8:25-re már készen, regisztrálva a közeli templom parkolójában kell lenni.

Ott voltunk.

Independence day

Polgármesterünk mondott egy profi (rövid) beszédet, szenátorunk büszkén mosolygott bajsza mögött és joviálisan bólogatott, amikor emlegették.

Independence day

Aztán már lehetett teherautóra pattanni.

Sose tettem ilyent. Sose ültem egy pick up platóján, amit ráadásul betáraztak több kilo cukorkával.

Parade

A teherautókat autókereskedők adták -ingyen- kölcsön, még rendszámuk se volt.

Lelkes polgárok pedig veteránautókat adtak kölcsön a falunak, hogy azzal vonuljanak. Ez a hatvanas évekbeli piros Mustang például évtizedek óta a tűzoltóparancsnokot viszi.

Independence day

Nekem a piros autó mellett még a házilag épített kétkerekű bicaj tetszett. Mindenki ott csorgatta a nyálát, beleértve a nagyjából negyven fős délamerikai tánckart és mindenki azt magyarázta a melletteállónak, hogy ő is szeretne ilyent.

Parade

Lassan olvadtunk bele a platóba, pedig már vonultunk.

Előttünk ropta a tánckar, lelkesen, fütyülve a harminc fokra (Celsius).

Mögöttünk két cserkész küzdött a napszúrás ellen.

Parade

Az emberek integettek, mi minden gyereknek dobtunk cukorkát és visszaintegettünk.

Ez a vonulás mindenkiből a legrosszabbat hozta elő és mindenki gátlástalanul dobálta a cukorkát.

Parade

Lehet, ez nemcsak a függetlenség, hanem a jövendő cukorbetegek napja is.

Parade

Mi integettünk és dobáltunk és élveztük a felvonulást. Jókedv volt, mosoly és optimizmus. Annyira pozitív volt, hogy még a párttal a néppel egy az utunk-at is elfelejtettem dúdolgatni és a mögöttünk felbukkanó szirénázás se idegesített.

Parade

Jó volt.
Vidám volt.
Meleg volt. Csak a délamerikai táncosok nem lankadtak. Ropták rendületlenül.

Mi pedig csodáltuk őket és élveztük az ünnepet.

Parade

Sok szempontból az első volt.
- először vonultam fel az Egyesült Államokban
- először voltam meghívott díszvendég
- először ültem egy teherautó platóján
- először ünnepelt a tömeg
- először dobáltam meg az ünneplő tömeget cukorkával
- amitől még jobban ünnepeltek
- és először láttam összedőlt légvárat.

4th of July


Nincsenek megjegyzések: