2021. március 30., kedd

Piskóta-séta - Antilop-sziget

Ladyfinger trail

Az Antilope-szigeten tavasszal jó túrázni. Még nincs meleg és a bölények se olyan idegesek, mint nyáron és még nem keltek ki azok a miniatűr legyek, amik egy harapással véres húscafatokat marcangolnak ki az ember szabadon levő testfelületéből. Az ártalmatlan, de undorító pici legyecskék se keltek még ki, amik a sirályok fő nyári eledele.

Rövid sétát választottunk, amíg a szebbik Ribizli lefutott száz kilométert a szokásos ultrafutásán a szigeten.

A Nagy-Sós-tóban levő Ladyfinger-félszigetet és a végén levő Egg Island-et már többször kinéztem, de eddig valamiért mindig kimaradt. Most leparkoltunk az üres parkolóban és elindultunk.

Ladyfinger trail

A lady finger szó piskótát jelent, de katonai argóban lehet gyutacs is. (Ez utóbbit egy obsitos diáktól tanultuk, aki nem ismerte a szó másik jelentését. Mi pedig az egyiket. Nincs ebben semmi rossz: én sose ismernék fel egy gyutacsot.) Argóban a lady finger mást jelent. Gargantuai étkezések után Lucullus és haverjai torkukon ledugott ujjukkal csináltak helyet a desszertnek. (Képzavar.) Na, ezt hívják lady fingernek.

A félszigetnek ezen jelentések egyikéhez sincs köze. Szerintem a félsziget a kilátóból megnézve valóban egy kecses női ujj alakú - magas vízállásnál. Most a szárazság miatt a félsziget nem épp kecses.

A kilátóba egy sziklalabirintuson át vezetett az út. Néha mászni kellett,  de csak kicsit. Pont annyit, hogy érdekes legyen a séta.

Ladyfinger trail

A kilátás egyre szebb lett. Körben kitárult a horizont és láttuk a hegyeket, a Stansbury-szigetet és a tavat. Az egyik első európai a tó partján azt hitte, kiért a Csendes-óceánhoz. De tévedett...

Idén késett a tavasz, de itt, a szigeten már megjelentek az első virágok. Ez azt jelenti, hogy a szárazföldön két hét múlva fognak kihajtani az első vadvirágok.

A kilátóból óvatosan leereszkedtünk a partra. Közben láttunk pár gerendát, amik a 19. század végéről maradtak itt. Akkor próbálkoztak pár bánya nyitásával. Épült hozzájuk kikötő is. Ezekből mára szinte semmi se maradt.

Ladyfinger trail

Gyorsan leértünk a partra. Itt a kiszáradt tófenéken mentünk a Tojás-sziget fele.

Szivesen kimásztam volna a szigetre, de védett madárrezervátum, ezért csak a tábláig mentünk, pedig Yoda biztosan élvezte volna a madárkák figyelmét.

A mostani partvonalat követve igyekeztünk vissza a parkolóba. Felnézve a kilátóra észrevettünk két másik embert. Megállapítottuk, hogy meglepően zsúffolt az ösvény.

Ladyfinger trail

Láttunk pár sárosabb helyet, de szerencsére most nem kellett átkelni egy dagonyán sem. Persze akik a lábnyomokat hagyták, nem voltak illyen szerencsések.

Yoda szokásához híven ismét talált egy kupac bölényszart és én szokásomhoz híven megkértem, hagyja békén.

Egyikünk se értette, mi baja a másiknak.

Yoda and the bison dung

Picit másztunk felele, átkeltünk a sziklák útvesztőjén és már a parkolóban is voltunk.

Ladyfinger trail

Ideje volt elmenni ebédelni. Már dél volt. Egy Crown burgert néztünk ki, ami autós étterem is. Úgy éreztük, meg tudnánk enni egy T-Rexet.