2021. augusztus 8., vasárnap

Oázis történelmi WC-vel - Kershaw-Ryan State Park

Cathedral Gorge State Park

A Great Basin illetve a Cathedral Gorge környéke nem a dús vegetációjáról híres.

A patakvölgyekben - már ahol vannak patakok - a kép megváltozik. Ott pedig, ahol bővizű, állandó források vannak, ott oázisokat lehet találni.

Ha van annyi eszünk, hogy észrevegyük őket a nagy semmiben.

Great Basin Highway

A Kershaw-Ryan State Park-ba nagyjából véletlenül mentünk. Amikor olvastam róla, nagyon kevés információt találtam erről a helyről. Az kiderült, hogy először egy Kershaw nevű családé volt, majd egy Ryan nevű családé. Az utóbbiak adományozták a birtokot Nevadának, hogy mindenki élvezhesse. A Cathedral Gorge mellett egyike lett Nevada state parkjainak.

Azt is megtudtam, hogy a Meadow Valley-ben levő ranch-ot a tulajdonosai meglepő módon Meadow Valley Ranchnak nevezték.

Ez a szöveg  nem készített fel arra, mit itt találtunk.

Egy oázist.

Egy nagy, szépen karbantartott kertet a sziklafalak közt.

Ha van víz, még itt is lehet dús növényzetet találni.

Sőt, itt értékeljük igazán a harsogó zöld növényzetet.

Kershaw Ryan State Park

A több napos sivatagi kóborlás után egyszerűen jó volt ennyi zöldet látni.

Az ösvények jók voltak kirándulni  - már amennyire akartunk délben kirándulni -, de a lényeg a park volt. A fák, a gyümölcsfák és a pici medence.

A hangulatot az se rontotta, hogy rajtunk kivül két család volt a parkban - igaz, a második család három nagy batárral érkezett és a három feleség terelgette a gyerekeket befele.

Az az érzésem, hogy Nevadának ez a sarka, Lincoln County, Lincoln megye tökéletes arra is, hogy olyanok éljenek itt, akik nem akarnak nagyon szem előtt lenni.

Kershaw Ryan State Park

Ha már itt voltunk, megnéztük még az itt megmaradt egyetlen történelmi épületet. A CCC épített ide pár házikót, de ezeket egy árvíz elsodorta pár éve és csak a WC maradt meg.

Nem nézett ki rosszul, de meglepően magasra építették - nem is másztunk fel hozzá. Meleg volt.

Még meg akartuk tudakolni, hol vannak a völgyben a további sziklarajzok, de sehol nem találtunk senkit. Biztos a ranger is sziesztázott valahol az árnyékban.