2022. április 28., csütörtök

Kövületek az Ophir-kanyonban

Ophir

Piritet kerestünk Ophir mellett.

Hogy miért keresünk köveket, az egy másik történet, azt majd szintén elmesélem később.

Most egyelőre a piritet kerestük egy bánya törmelékében.

Láttam egy helyet, ahol úgy nézett ki van pirit, de nem mertem odamenni. Annyira nem kell.

Ophir

Pedig építettek egy falat is valaha a bányászok, hogy helyén tartsa a kőfolyamot. 

Inkább máshol kerestük a piritet, ahol nem volt annyi.

Ophir

Találtunk is pár kisebb darabot - miközben Puppey pár faágat alakított forgáccsá, hogy ki ne jöjjön a gyakorlatból.

Ophir

Aztán ahogy turkáltuk a köveket, láttam, hogy Puppey kiválasztotta a legnagyobbat és lemosta egy kicsit, miközben szájából még mindig kilógott egy faág.

Ahogy a legnagyobb követ néztem, valami szabályosat láttam rajta.

Kicsit közelebbről is megnéztem és valóban, valami volt a falóban, izé a kőben.

Ophir

Ekkor elkezdtük nézni és láttuk, hogy rengeteg kövületet látni a sziklában.

Ophir

Némelyik kövület korai számítógépes űrhajógrafikára emlékeztetett valami játékból, ami az űrhajó pályáját mutatja.

Fossils

A kerekek azok korallok voltak és lehet, hogy az űrhajóra emlékeztetők is.

Legalábbis egy kövületazonosító oldal szerint. Nem magamtól vagyok ilyen okos.


Fossils

Sokkal érdekesebbek voltak, mint a piritek.

Fossils

Ellentétben azonban a kisebb pirit-darabokkal, ezeknek a kövületeknek a nagy része maradt ott a sziklákban.


Ophir

Utóbb olvastam, hogy ki lehet piszkálni, de minek. Ott szebbek a kőben.

Ophir

Nincsenek megjegyzések: