2013. március 3., vasárnap

Jicamasaláta

Jicama

- A jicama! - csaptam a fejemre, miközben a parkoló autóba pakoltam a szatyrokat. Egy valóban hiányzott. Abban volt a jícama.

A jícama egy gyökérzöldség (de szép szó, nem is zöld!), ami Mexikóban és a Fülöp-szigeteken népeledel. Mivel Ribizlifozelek nem mexikói és nem fülöp-szigeteki, ezért telefonján rákeresett a jícama képére és így puskázva kutatta jicamát, amiről mindenki azt állította, hogy a krumplik és yamok között lesz.

A retek és a sárgarépa között volt, 68 centet kértek fontjáért. Vettem egy szép kerek gyökeret.

Aztán otthagytam a pénztárnál.

Ahogy rohantam vissza jícamáért, a sorban mögöttem álló vigyorogva szólt, ahogy jött kifele a boltból:

- Ne siess, szóltam a pénztárosnak, hogy nem az enyém, nála van!

Amikor odaértem, a pénztáros mosolyogva adta kezembe a zacskót.

Ezek után meg kellett csinálni a jícamasalátát.

Jicama


Jícamasaláta

- egy gyökér jícama megpucolva és vékony csíkokra vágva (olyaníze van, mintha az édesített retek lenne)
- 3-4 narancs megpucolva és felkockázva
- ízlés szerint csípős csilipaprika
- pisztácia
- lime leve

Mindent összekeverünk, majd gyomrunkban tároljuk.

Jóétvágyat!

Jicama salad with blackened fish

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

Szerintem olyan mintha az almát keresztezték volna a karalábéval.

Unknown írta...

Hogy micsoda zöldségekre akadtok rá. Én hirtelen meg is ijedtem, hogy jaj ez mi ez?