2020. december 1., kedd

A szárító szellőzőjének a fedele

Dryer vent cap

Van a gázzemű szárító, amit pont kilenc éve szereltem be. Ennek van egy udvarra vezető kéménye, amit egy lamellás fedél takar le. Ha megy a szárító, a kiáradó szénmonoxidban dús meleg levegő megemelgeti a lamellákat, egyébként a zárt lamellák megakadályozzák, hogy agresszív mókusok beköltözzenek a csőbe.

Ezt a zárószerkezetet úgy húsz éve szerelhették fel a házba, a déli oldara.

Pár napja véletlenl hozzáértem az egyik lamellához, ami szó szerint porrá omlott. Kiváncsian hozzáértem a másikhoz és az is dezintegrálódott.

Amazonon lehetett rendelni új egységet műanyagból négy és fémből húsz dollárért. Én rendeltem egy műanyagot, ha az is kitart húsz évet, akkor jó lesz. Miközben szedtem ki a régi műanyagot, az újabb darabokra hullott.

Betettem az újat és elégedetten néztem. Remélem húsz évig nem kell hozzányányúlni.


 


Dryer vent cap

Nincsenek megjegyzések: