2022. július 25., hétfő

Kispesti séta

Kispest

Tizenkét éve írtam, hogy milyen jól nézne ki egy sztúpa a Templom téren Kispesten. Sztúpa nem lett, de találtam egy új Szent István szobrot.

Mint egy rövid beszélgetésből megtudtam, a helyi pletyka szerint a szobrot más város rendelte meg, de a megrendelőnek nem tetszett és így Kispest városa kedvezményesen juthatott hozzá a szoborhoz. Miért, ne, a Várban ez a Savoyai-szoborral bejött.

Persze nem tudom, a sztori igaz-e és azt meg nem sikerült megtudnom, hogy az Atatürk szobor hogy került ide. Pedig az még érdekesebb történet lehet. Bevallom, engem a kispesti Musztafa Kemal szobor elhelyezkedése a szarajevói Gavrilo Princip szoboréra emlékeztetett.

Kispest

Ha ehhez hozzávesszük Puskás szobrát Kökin - gondoltam - akkor Kispesten nagyon megszaporodtak a szobrok.

Puskás

Ekkor még nem tudtam, hogy még hátra van egy Puskás falfestmény (stencil) is.

Kispest

Ráadásul tőzsgyökeres kispestiként is meglepetést okozott a Fő utcában a régi szecessziós kerítés. Valahogy ezt sose vettem észre.

Kispest

Mondjuk a Kispesti Futballházat se vettem soha észre és most nem tudtam eldönteni, hogy ez új vagy régi.

A betűtípus mindenestre régi volt, akár Puskás is írhatta volna.

Kispest

A Futball Ház (akármi is az, focipályája nem volt) kertjében láttam egy fura asztalt, amire azt hittem, egy szadista pingpongasztal, de egy helybeli szerint lábfocira szolgált. Nem néztem utána. Pingpongozni pingpongoznék rajta.

Kispest

Egyer optimistábban mentem az okmányiroda fele.

Ha ilyen jól kezdődik a nap, ott is minden simán fog menni.

Kispest

2 megjegyzés:

Ize írta...

Hali,

a fura asztal az Teqball-hoz van.
Vannak akik erdekesnek talaljak a sportag tortenetet es jelenet is, erdemes lehet utanaolvasni;-)

ribizlifozelek írta...

Köszönöm! Megnézem!