2022. július 11., hétfő

Páncélos a patakban



- Ott van a kövön!

Ez az információ sokat segített, már csak a köveken kellett keresni az állatot. 

Erőltettem a szemem és végül megláttam Dömörkapu rémét. 



Ekkora folyami rákot én még csak a tányéromban láttam. Reméltem, hogy őshonos kecskerák és nem valami betolakodó invazív lény fürdőzött az andezitsziklákon. 

Olvastam, hogy ez a völgy igazi szurdok volt, de az ember természetátalakító munkájának köszönhetően kiszélesedett: elbányászták. Végül is valamiből fel kellett építeni Szentendrét. 


A páncélos miatt már megérte eljönni.

A Bükkös-patak völgye csak ráadás volt. 

Egy valami volt csak furcsa: elvileg a Pilis legbővizűbb, Malom-pataknak is nevezett vízfolyása mellett sétáltunk, de a víz néha teljesen elfogyott a mederből. 

Ez így nehezen hajthatott meg malmokat. 



Helyesbítek: nem fogyott el: valószínűleg a meder alatt folyik valamennyi víz. De a Bükkös-patakról akkor se gondoltam volna, hogy időszakos vízfolyás. 



Nincsenek megjegyzések: