2022. július 8., péntek

Odüsszeia



- … majd leszállunk Halifaxban Kanadában feltankolni a repülőgépet… - tört át a statikus mikrofonzajon a kapitány hangja. 

- Mi van? - néztem fel. 

Az világos, hogy ha nagyon meleg van, akkor a levegő ritkább és ezért kevesebb levegő áramlik a turbinákba, amitől kisebb lesz a tolóerő és ezért a hajtóműveknek jobban kell dolgozniuk. Ehhez pedig több üzemanyag kell. 

De ez miért meglepetés nyáron? Talán mert mindenütt melegebb van, mint kellene. 

Én arra tippeltem, hogy Kanadában olcsóbb a kerozin, de lehet, tévedek és mivel nem sok mobil töltőállomás van az Atlanti-óceán felett, csak legyintettem. 

Ez beleillett az események mostani menetébe: nem tudtam online becsekkolni. Aztán kaptam egy emilt amLufthansától (továbbiakban Lufi), hogy azonnal telefonáljak a foglalásommal kapcsolatban. 
Ekkor volt reggel hat. 
Telefonáltam. 
Egy óra alatt el is jutottam egy emberhez, aki lágy német akcentussal (most ez irónia lenne) azt mondta, majd a reptéren kell becsekkolnom. 

Mondjuk erre magamtól is rájöttem, ennyire én se vagyok lassú. 
Az viszont egyáltalán nem jutott az eszembe, hogy ez még csak a kezdet. 



Nincsenek megjegyzések: