2012. december 28., péntek

Az özvegy csokoládéja

Szegedi paprika

Álltam a kis mediterrán boltban a State street szélén és a földbe gyökerezett a lábam. A szegedi paprikán túltettem magam (végre valaki azt mondja, mediterrán népek vagyunk), a de a csokoládé az több volt annál, amit jelentős nyálképződés nélkül el tudtam viselni.

Ott állt az özvegy csokoládéja a polcon és mosolygott. Eszembe jutott az özvegyasszony első mosolya.

Egy világvégi kis spanyol város, Sonseca közepén álltunk 1997-ben és nem tudtam mit keresünk ott.

Chocolate Delaviuda


- Csokoládét - ezzel meg lettem győzve.

- Az övegyasszonyhoz megyünk - nem érdekelt. A vasorrú bábához is mehettünk volna csokoládéért.

A csokoládémanufakturát Manuel López és felesége María Rojas alapította 1927-ben. Manuel addig dolgozott és élt, amíg meg nem halt. Ezután felesége vitte tovább az üzletet, amit a politikailag korrekt spanyolok az Özvegyasszony Cukrászdájának, Confitería de la Viudá-nak neveztek.


View Larger Map

Jelenleg a harmadik generáció készíti a csokit és már a negyediket is beédesgették a családi üzletbe.

Manapság a manufaktúrához kis múzeum is tartozik. A manufaktúra jól megy, kétszáz ember készíti ott a csokit hagyományos módszerekkel. (Az ünnepek alatt vannak hétszázan is.)


Ez a csokoládé vigyorgott rám Salt Lake City külvárosának peremén egy polcról.

- Emlékszel? - kérdezte az Özvegy.
- Igen... - feleltem és nyeltem egyet.


Chocolate Delaviuda

A Delaviuda honlapja itt található.

Nincsenek megjegyzések: