2012. december 22., szombat

Online ajándékozás I - Spanyolország

Libreria San Gines

Először a magyarországi ajándékozós bejegyzést szerettem volna megírni, de rájöttem, a megajándékozottak elolvashatják és mégse jó ötlet az online sajtóból értesülni az ajándékról.

Spanyol barátaim ritkán olvassák ribizlifozeléket. Bonyolult szófordulataimhoz nem elég a szókincsük és a Google translate pedig sótlanná teszi a ribizlifozeleket.

Nem bonyolítottam túl a dolgot, a legtöbben valami apróságot kaptak, amit innen postáztam. B és V azonban könyvet kapott. Mivel nem bonyolítom túl a dolgokat, mindketten az Utazás a koponyám körül-t kapják. Eredetileg angolul szerettem volna ezt elküldeni nekik, de aztán észrevettem, hogy a könyvnek van új spanyol fordítása.




Amit nem lehet beszerezni az Amazonon.

Viszont a spanyol Casa del Libro oldalán igen.

Regisztráltam. Azóta is ha valaki szidja nekem a online magyar kereskedelmet, csak legyintek fölényesen és mosolygok, de az emlékek hatására időnként még elkap egy-egy sírógörcs.

A regisztráció egyszerű.
Az oldal áttekinthető.
Ajándékot viszont nem lehet küldeni. Azaz lehet, de nincs olyan opció, hogy a kiszállítási név eltérjen a regisztrációs névtől. Minden egyes ajándékvásárláskor át kell írni a nevemet. Valljuk be, az önidentitásnak ez nem tesz jót.

De ezzel lehet élni, a Bookline ugyanezt csinálja. Valamiért ezek a könyvescégek nem hiszik el, hogy valaki ajándékba küldene könyvet.

Ezért nem is tudtam egyszerre megvenni a két Utazást.

Az első vásárlás zökkenőmentes volt.
Kiválasztottam a kétnapos kiszállítást.
Aktiváltam az 5 Eurós kupont.
Beírtam a bankkártyaadatokat.
Megnéztem a kiszállítást.
December 24.

December 16 volt.
December 16-tól 24-ig az én dimenziómban nem két nap telik el.
Próbáltam kiszámolni, hogy jön ebből ki a két nap. Jó, hétvége nem számít, mert akkor nem dolgoznak. Mondjuk péntek se, mert akkor meg normális spanyol bulizik és nem dolgozik. Hétfő se, mert akkor az ember kipiheni a hétvégét. De az akkor is öt nap. Mondjuk egy nap sztrájkolnak. És még mindig marad négy nap.
Legyintettem, vártam egy órát és rendeltem tovább.

Átírtam nevem, címem. Úgy váltogatom az identitást, mint politikus a nézeteit.


Kiválasztottam a kétnapos kiszállítást.
Aktiváltam az 5 Eurós kupont.
Levont 96 centet. 96-ot.

Aktiváltam még egyszer. Semmi.
Legalább a bank nem fog nyafogni a két egyforma és ugyanonnan érkező terhelés miatt .
Beírtam a bankkártyaadatokat.
Megnéztem a kiszállítást.
December 24.

Másnap visszanéztem.
Az egyik könyv elindult (még most is megy).
A másik nem csinált semmit.
A pénzt se vették le.

Írtam emilt, hogy mi van.

- Nincs raktáron, most rendeljük a kiadótól. Január elején várható.

Az elektronikus adatbázisok korában egy óra alatt csak frissülhetett volna a raktárkészlet. De nagy gond nincs, a Mikulás Spanyolországban január elején érkezik a Háromkirályok képében.

- Majd a Reyes hozza az ajándékot - legyintettem.
- Mikor? - kérdezték tőlem.
- Mañana.


1 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

Én is könyvet ajándékoztam a dojcs kolléganőmnek. Rejtő Jenőtől a Piszkos Fred a kapitányt. Dojcsos praktikummal kapott egy puszit és 20$-t aztán megrendelte magának a dojcs amazonon a saját bankkártyájával a saját dojcs címére. Na ezért dübörög a dojcs gazdaság :D