2013. február 9., szombat

E-könyvkölcsönzés e-könyvtárból

Public Library


Ültem a hintaszékben és egy lejáró könyvet hosszabbítottam meg a telefonon a könyvtár alkalmazása (újbeszélül app-ja) segítségével. Ekkor láttam meg egy “E-könyv” feliratú gombot.

Megnyomtam.

Leesett az állam és begurult a hintaszék alá.

A könyvtárban most már lehet e-könyveket kölcsönözni. A kínálat főleg (lány)regényekből és ifjúsági művekből áll, de azért akadnak az ötezer kötet között krimik és szakkönyvek is.

Nem bírtam ki, azonnal kölcsönözni kezdtem a karosszékből.

Egy e-könyvet tíz napra, egy hangoskönyvet egy hétre lehet kivenni. A könyvek mindenféle platformon olvashatók (hallgathatók). Van, amit Kindlére lehet letölteni, van amit iPadra, iPhonera vagy Androidra és PC-re. A legtöbb könyv összesen egy példányban elérhető

Kölcsönzés kicsit bonyolult, már ha beszélhetünk bonyolultságról akkor, ha otthonról, a hintaszékből kölcsönzünk.

A könyvtár katalógusában a kiválasztott könyvet be kell tenni a kosárba. A könyvek itt fél órát várnak a “kikölcsönzésre”.

A kikölcsönzés egy külön program segítségével történik. Ez a legtöbb ketyere és könyv esetében az OverDrive Media Console. Ez szedi le a kiválasztott e-könyvet és ezzel is lehet olvasni. A hintaszékből.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Bocsánat, de most irigy vagyok! De nagyon!