2013. február 8., péntek

Muffin

Muffin


- Sajnos elfogyott a chutney - mondta sajnálkozva az eladó, én meg felsóhajtottam, már Amerika se a régi.
A Trader Joe népszerû. Még most, hónapokkal a nyitás után is elôfordul, hogy a vásárlók leraboljâk a polcokat és teljesen eltüntetik az árukészletet.
Így nem vettem mangóchutneyt (mangócsatnit), hanem hanem csak muffint. TJ nagyon finom banános-csokoládés teljes kiôrlésû lisztbôl sütött muffint árul. Ezek a muffinok nem is túl édesek, így Ribizlifozelekék egyik fele boldogan eszi ôket magára, a másik meg kénytlelen állományjavítókhoz (csokiöntet, méz, tejszínhab, fagyi) nyúlni.
A muffinnak két baja van: egyrészt túl kevés mesterséges anyagot tartalmaz és ezért napok alatt megromlik, másrészt négy darab öt dollár.
Pár napja ismét muffinvadászaton voltam, amikor elémlépett egy eladó:
- Most van mangócsatni!
Meghatódtam és megvettem. Ennek ellenére megkezdtem otthon a nagyüzemi muffinsütést. Így két dollár körüli összegért 12 muffint állítok elô, amik a szigorú kritikusok szerint jobbak, mint TJ termékei. (Cukor tényleg kevés van bennük, úgyhogy továbbra is használom a kenôanyagokat.)
Hogy szegény Trader Joe se járjon rosszul, a megspórolt pénzt töltött kekszbe és étcsokoládés mentagolyóba fektettem.



Házi muffin

- 0.5 cup teljes kiörlésű liszt
- 1.5 cup liszt
- ¾ cup cukor
- 2 kanál sütőpor
- só
- ¼ cup olaj
- 1 tojás
- 3/4 cup tej

Ízlés szerint a hozzávalókat lehet bolondítani bogyókkal, gyümölcsökkel, csokoládéval, stb.

1. Összekeverjük a száraz hozzávalókat.
2. Összekeverjük a nedves hozzávalókat.
3. Összekeverjük az összekevert száraz hozzávalókat az összekevert nedves hozzávalókkal.
4. Ezt muffin-formába öntjük.
5. 400 F fokos sütőben húsz-huszonkét percig sütjük.
6. Megesszük és a Trader Joe-ra gondolunk és esetleg eszünk a csokiskekszből is.

1 megjegyzés:

Ziebi írta...

Szuper, köszi a receptet!

Te milyen bogyókat raktál bele? Áfonyát látom, ésmég?