2013. június 1., szombat

Kommunikációs kudarc

Untitled


Amikor befordultam a sarkon és megláttam a hölgyet, már tudtam, valamit szeretne.
Pici, 80 körüli korai hölgy volt bottal, táskával, ékszerekkel.

- Egy kis segítségre lenne szükségem - mondta angolul.
- Igen?
- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.
- Tessek?
- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.
- Nem értem.
- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.
- Nem értem.
- Nem beszélek angolul. Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.
- Miben segíthetek?
- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.

A legközelebbi buszmegâlló úgy tíz perc sétára lehetett. Ez a hölgy sebességével fél órát jelentett.

- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.

Mutattam a telefont: telefonáljunk. A hölgy letette a botot. Elôvette a táskáját, a táskából egy tokot, a tokból egy szemüveget, erre lecserélte a napszemüvegét, elôvett egy másik tokot, ebbôl egy noteszt, amit végignyálazott és mutatott egy számot.

- Ez 1 vagy 7?

Ennyit még elmutogattunk. Aztán legyintettem, felesleged volt az egész, hiányzott a körzetszám. Végigpróbáltam Salt Lake három körzetszámát, egyik kicsengett, de nem vették fel.

Elôvette a tokot, lecserélte a szemüveget, eltette a noteszt, felvette a botot.

A közelben van egy nyugdijasház, ott laknak koreaiak is. Gondoltam, oda elviszem.

- Arra.
- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.
Elôvettem a telefont és beírtam a Google fordítóprogramba:
- Abban a házban lakik pár koreai. Ôk majd fordítanak.

Mutattam a fordítást.
Bot le, tok elô, szemüveg cserél.

- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.

Ismerve a fordítóprogramok lelkét, nem lepôdtem volna meg, ha a koreaiul felbukkanò szöveg jelentése "az anyád egy pinty volt" lett volna.
.

De a hölgy nem verte szét botjával a fejem. Igaz, a szöveget se értette. Elolvasta, de nem értette.

- Cggnnfftsskpoutbnk. Gdrh. Kgf outeb.

Letöltöttem egy koreai billentyûzetet. Azt nem látta. Pedig az összes lehetséges szemüveget kipróbálta.
Maradt a nyugdíjasház.

Amikor meglátta, gyorsított.
Miközben hosszan búcsúzkodtunk, reméltem, hogy ô pont a nyugdíjasházat keresi. És, hogy tényleg nem azt írtam neki, hogy az "anyád egy pinty volt".

Nincsenek megjegyzések: