2013. szeptember 23., hétfő

Caravaggio Zágrábban

Zagreb

- Ott egy Caravaggio! - mondta V.

- Én csak egy múzeumot látok - feleltem.

- De van benne egy Caravaggio. Az olaszok adták kölcsön Horvátország EU-csatlakozása alkalmából.

Zagreb

Az impozáns Nemzeti Szinházat akartuk megnézni és akkor jött szembe Caravaggio.

- Te milyen okos vagy! - mondtam elismerően.

- Fenét, a recepción volt egy prospektus.

- Úgy könnyű...

Zagreb

A kiállítás jó volt és meglepően olcsó. A legjobban az lepett meg minket, hogy a személyzet főleg fiatalokból állt.

A sötét teremben az Emmausi vacsora Milánóban őrzött változatát lehetett megcsodálni. A londonit láttam, a milánói kimaradt és nem hittem volna, hogy pont Zágrábban fogom megnézni.

Két dolgot felejtettünk el megkérdezni: miért pont ezt a képet adták az olaszok kölcsön Horvátországnak és, hogy hol lehet szerb dínárt váltani.

Emmaus

Forrás: az Emmausi vacsora fotója a Wikipédiáról származik.




Nincsenek megjegyzések: