2022. június 23., csütörtök

Romok a hegyekben

Walnut canyon National Monument

 - Mit nekem kétszáz lépcső? Többet is tudok gond nélkül menni - mondtam mielőtt az orromon át kellett volna visszaszívnom a tüdőmet. Kétszáz valahány lépcső az nem ugyanaz ezer méteren, mint kétezer felett. Tűző napon.

Walnut canyon National Monument

Engem legalább nem kellett kimenteni, mint annyi más turistát és hát én azért álltam meg, hogy fotózzak és nem azért, mert túl ritka volt a levegő.

Walnut canyon National Monument

A fő lakótelep egy félsziget formájú szikla repedéseiben bújt meg.

De voltak lakások, műhelyek, raktárak máshol is a kanyonban.


Walnut canyon National Monument

Raktárból sok kelett. Mivel ez a vidék ezer éve se volt esőerdő, a helybeliekneklegalább száz napra kellett tartalékolniuk a vizet.


Walnut canyon National Monument

Persze az is lehet, hogy utáltak lemenni a patakhoz.

Walnut canyon National Monument

Nincsenek megjegyzések: