2023. január 7., szombat

Variációk egy témára - Szent György és a sárkány

Dragons of St George

- Sá-, sá-, SÁRKÁNY! - nyögtem ki, mikor megláttam a körforgalom közepét elfoglaló lényt.

Brigham Young házát akartam megmutatni Puppeynak hajnalok hajnalán, miközben az eb pálmafákat is gyűjtött.

Dragons of St George

- Megjelölhetem? Játszhatok vele? Megrághatom? - kérdezte Puppey, aki csak a teher- és kukásautóktól fél.

Dragons of St George

- Ez köztulajdon - néztem rá figyelmeztetően.

- Akkor megrághatom, lepisilhetem és játszhatok vele?

Dragons of St George

Ekkor láttam, hogy a csillogó páncélú sárkány nem kerámiából van, hanem rendszámtáblából. Egyből arra gondoltam, hogy megvannak a Catstair Canyon roncsautóinak hiányzó rendszámai.

Dragons of St George

De ez a sárkány sokkal újabb volt. Tavaly még nem is lakott itt.

Miközben körbejártuk, észrevettünk egy új parkot, amiben újabb sárkányszobrot találtunk, Szent Györggyel kiegészítve.

Dragons of St George


St George-t nem Sárkányölő Szent Györgyről nevezték el, hanem a város egyik mormon alapítójáról, akit (nem meglepő módon) Györgynek hívtak.

Ahogy elnéztük Puppeyval városkában elszaporodó sárkányokat, arra gondoltunk, hogy a két György, akik mindketten szentek voltak, csak másképp, kezd összemosódni.

Ez a szinkretizmus meglehetősen sajátságosan ment itt végbe. Szent György és a sárkány itt barátoknak tüntek.

Ami végülis jó, még akkor is, ha Puppey három kedvenc tevékenységéből ezzel a szoborral se lehetett kettőt csinálni. Nem lehretett se megrágni, se játszani vele.

Dragons of St George

Nincsenek megjegyzések: