2011. július 16., szombat

Magyarosított töltött jalapeño

Paprika

Néztem az elmagyarosodott ételt.
Néztem.

Tetszett.

Pár hónapja csináltunk töltött jalapeñót Salt Lake Cityben. Most pedig Budapesten szemeztem az étel magyar változatával.

Ott pihent a paprika a tányéromon és mosolygott.

A szalonna kikerült a receptbôl. Az étel alapízét a szalonna helyett csípôs kolbász adja. Az elsô általam kostolt verzió óriási siker lenne egy mexikói étteremben: a szájpadláskiégetô paprika és a csípôs kolbász kombinációja garantáltan kétszer fogja hatását kifejteni.

Másodjára gyengébb paprikából készült az étel. Így kevésbé volt emlékezetes, de gasztronómiailag nagyobb élményt nyújtott.

Paprika

Magyarosított töltött jalapeño

- paprika (csípôs vagy édes, ízlés szerint)
- sajt (erôsebb ízû juh- vagy kecskesajt ajánlott, de mással is finom. Érdemes egyszerre többféle sajttal is próbálkozni.
- kolbász (csípôs vagy nem csípôs, ízlés szerint)
- tűzhely

1. A paprikát hosszában kettévágjuk, kimagozzuk. Az ereket ízlés szerint kivághatjuk.
2. A félbevágott paprikákba sajtdarabokat teszünk.
3. Rátesszük a paprikára a kolbászt.
4. 180 C fokos sütôbe 15-20 percre betesszük a paprikát.
5. A végén betesszük a paprikákat a szánkba. (Figyelem, a sütôbôl frissen kivett paprika nemcsak csípôs, hanem forró is!)

3 megjegyzés:

monika76 írta...

Ma elkészítem ebédre. :) Most a magyaros vátozatot, de az eredetit sem fogom kihagyni.

ribizlifozelek írta...

Joetvagyat!

monika76 írta...

Megcsináltam, a férjem imádta. :)