2010. december 18., szombat

Töltött jalapeño


Stuffed jalapeños in bacon
Originally uploaded by ribizlifozelek

A töltött jalapeño veszélyes étel: olvastam olyan férfiről, aki kesztyű nélkül belezte ki a jalapeñót. Őt később kollégái találták meg összegömbölyödve, taknya-nyála egybefolyt és a fickó csak nyöszörögni tudott a férfimosdó piszoárjában.

Ennek ellenére megkockáztattam a jalapeño töltést - ha más kolbászt sikerült.

Jalapeños

Első lépésként meg kellett venni a jalapeñot. jalapeñót lehet venni a Smith-ben, ahol egy kilo paprika 3.5 dollár körül van, vagy a mexikóinál, itt egy kiló jalapeño 1.4. Mi a mexikóihoz mentünk. A bolt dögkút részében kivételesen nem vettem semmit, se gyanús disznósajtot, se még gyanúsabb tepertőt. Ennélkül is elég veszélyes vállalkozásba fogtam.

Otthon leültem és szemezni kezdtem a jalapeñókkal. A töltött jalapeño receptje egyszerű - kedvenc amerikai gasztrobloggerem, a pioneer woman egyik bejegyzésében olvastam róla. Ennek megfelelően az étel magas kalória-, koleszterin-tartalma garantált, csakúgy, mint a sikere. A leírások alapján úgy tünt, az éhező kollégákat majd tűzoltószekercével kell elhessegetni a csemegétől, nehogy idő előtt elfogyjon.

A jalapeñókat hosszában kettévágtam és precízen, kiskéssel kikapargattam belőlük a magokat és kivágtam az ereket. Következő lépésként krémsajtot tömtem a félbevágott paprikákba, aztán szalonnába göngyöltem őket, a szalonnacsíkokat fogpiszkálóval rögzítettem, majd a göngyölegeket betettem a sütőbe.

A kollégákat nem kellett tűzöltószekercével távoltartani az ételtől - mire előkerült volna az önvédelmi eszköz, már minden töltöttpaprika elfogyott. Volt, aki meg sem melegítette, úgy ette.

Stuffed jalapeños

Töltött jalapeño:

- 20 jalapeño
- krémsajt
- szalonna
- tűzhely

1. A jalapeñót hosszában kettévágjuk, kimagozzuk és kivágjuk az ereit. (Ez utóbbi lépés nem kötelező, ha vendégeink szeretik a csípőset, maradjanak. Erek nélkül az ételnek enyhén pikáns íze lesz.)
2. A félbevágott paprikákat megtöltjük krémsajttal.
3. Beletekerjük őket szalonnacsíkokba és összetűzzük a göngyölegeket fogpiszkálóval
4. Betesszük őket 375 Fahrenheit fokos sütőbe 25-31 percre.
5. A végén betesszük a paprikákat a szánkba. Frissen a legjobb. Fogyasztás előtt távolítsuk el a fogpiszkálókat!

Ready to eat

Nincsenek megjegyzések: