2011. július 25., hétfő

Megint állunk

Train

Hárman jöttek szembe.
Még sose láttam itt ennyi embert.
Csak kutyásokat hoznak ide sétálni a négylábúak.

Anybody home?

Buja növényzet szegélyezte út sínpárok és elhagyott gyárak között kamyargott. Szorgos kezek rég ellopták a csatornafedlapokat. Dolgos kezek a fedlapok helyét helyenként kiöntötték betonnal, de időnként csak vietkong-csapdára emlékeztető karókat szórtak bele. Az, aki észrevette a karókat, szerencsés volt: esés közben nem nyársalta fel magát.

Még két ember jött szembe. Aztán még egy. Yoda érezte, hogy aggódok és idegen inváziót sejtek. Morgott.

Anybody home?

Valamikor bolgárkertészek nevelgettek zöldséget errefele. Mára nyomuk se maradt.

Egy csapat hokiütős ember jött szembe.
Meg két piaci kofa .

Gyanús volt.

Vietkong trap?

Aztán megláttunk egy vonatot.
Emberek bámultak ki a vonatból.
A vonat úgy állt, mint ami egyhamar nem megy onnan el.

Az egyik kikönyöklő ember kikiabált:

- Megint állunk vazze - aztán ledobta táskáját és elindult a sínek mentén a civilizáció fele.

Road to somewhere

4 megjegyzés:

Jó Sir Robin a bátor írta...

azért ez is van olyan vadregényes mint a sivatag, nem? :)

olajbogyó írta...

háhá, igen :) én azóta nem vagyok hajlandó felhúzni magam a mávon, mióta úgy döntöttem, hogy nem utazásként gondolok rá, hanem rendszeres kalandtúraként - így a szolgáltatás teljes mértékben kielégítő, és még az ára is jó.

Boston2 írta...

Talán nekem volt szerencsém az utóbbi időben, mikor vonattal utaztam (igaz, nem volt gyakori élmény), de semmi gondom nem volt.
Előző este interneten megvettem a jegyem az IC-re (Budapest-Dombóvár retúr, máskor Budapest-Szerencs) és 5-10 perces késéssel oda is értem.
Kényelmes volt, légkondícionál, tiszta. Semmivel se rosszabb, mint az itteniek.
Persze tisztában vagyok vele, hogy a gyakori utazók mást tapasztalnak, de azért itt se sokkal jobb a helyzet a bostoni újságokban rendszeresen panaszkodnak a commuter train-ek késéseire, az elromlott légkondira, nemrég egy alagútban rekedt 2 órára egy vonat, az év elején egy mennyezeti lámpa zuhant a sínekre az alagútban, szerencsére nem történt semmi, és azóta elég sok szétkorrodált függesztőt találtak és cserélgetik vagy megerősítik őket, stb.

Száva írta...

Nekem ezzel az a fő problémám, hogy Olaszországban a Boston2 által leírt körülmények között, 120km/h sebességgel, diákkedvezmény nélkül olcsóbban utaztam, mint itthon diákkedvezménnyel.

Itthon meg marad, hogy pl. Balaton Sound idején a kocsiajtóban ültünk a csomagokon egy kutyával és mindenki, aki sörözött rajtunk mászkált keresztül wc-re menvén. Fel volt töltve a vonat teljesen, végig álltak a szerelvény elejéig tömötten az emberek. Mindezért fizettünk 3-4e forintot... és ez csak egy az elmúlt sok évből, a télen nem fűtött kocsikból, a vasárnap esti "egyetemista" vonaton a néhány megbúvó másodosztályú kocsi az üres elsőosztályosok között stb..